دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش زیبراش ZBrush Customizing the startup 3D meshes



خرید آموزش زیبراش


 

هنگامی که شما آماده شروع کار با مجسمه 3D در ZBrush هستید، می توانید

  با استفاده از یکی از برنامه های کاربردی به نام 3D Startup Meshes شروع کنید. اینها یافت می شوند

  در پالت ابزار در حال حاضر پالت ابزار من در اینجا در سینی، راه من می توانم

00:00:16 قرار دادن آن در سینی فقط گسترش آن است، روی کلید کلیک کنید و این درست است

00:00:20 در آنجا وجود دارد اگر بر روی آیکون ابزار کلیک کنید اینجا، کتابخانه مش را می گیرم. بنابراین

00:00:25 اینها Meshes 3D هستند که در اینجا چیزی است که من با آن روبرو هستم. من نیستم

00:00:28 مربوط به Startup 2D Brushes در اینجا است.

00:00:31 بسیاری از این مدلها به استثنای PolyMesh و ZSphere این همه هستند

00:00:36 آنچه که به عنوان مدل های پارامتر 3D شناخته می شود. این به این معنی است که شما از لغزنده ها استفاده می کنید و

00:00:43 مقادیر برای ایجاد شکل اولیه مدل قبل از اینکه شما شروع به ساخت مجسمه سازی کنید

00:00:47 آن. بنابراین من قصد دارم مدل Gear را در اینجا انتخاب کنم، من می خواهم آن را در Draw کنید

00:00:50 بوم من قصد دارم با کلیک کردن بر روی دکمه ویرایش، شما را به حالت ویرایش تغییر دهید

00:00:55 همچنین می توانید از کلید گرم T استفاده کنید و در حال حاضر می توانم آن را در اطراف چرخانده و نگاهی بیندازم

00:00:59 مدل خود.

00:01:00 برای شروع ویرایش این مدل، می توانم زیر پالت Initialize را گسترش دهم

00:01:04 اینجا در پالت ابزار؛ آن را به سمت دکمه است. این کنترلها همه هستند

00:01:07 منحصر به فرد برای این مدل خاص است. بنابراین به عبارت دیگر، هر یک از راه اندازی

00:01:11 مش در حال رفتن به کنترل های کمی متفاوت در اینجا، اما همه آنها هستند

00:01:15 در زیر پالت Initialize یافت می شود. این بسیار سرگرم کننده است که با آن بازی کنید

 اعتیاد آور است  I find myself starting a model this  way and getting a little bit lost in all

00:01:24  different ways to customize it. For  instance, I can change the coverage by

00:01:28  moving this slider back and forth and  that changes whether it goes all the way

00:01:32  around 360 degrees or just a portion  of that. It starts to look like a little

00:01:37  spiky mohawk hair. I can change the  width to make it thicker. I can change the

00:01:42  inner radius, change the  width of the center here.

00:01:46  Now, of course, all of these different  controls do different things and it's

00:01:50  not always completely obvious what  they do. But if we want to know what a

00:01:53  slider does, just hold the Ctrl key and  hover over the slider and you will get

00:01:58  a brief description over what the  slider does. You can change the Tilts, get

00:02:03  something somewhat radical  there, maybe a little bit less.

00:02:10  This is a great way to come up with  mechanical pieces or things that you can

00:02:15  attach to a robot or maybe apartment  complex where the robot lives. You can

00:02:20  also use these edit curves to change  the shape. These are found throughout the

00:02:24  interface through these little  sections right here with gray shape in them.

00:02:28  To start working on it I just need to  click on it and that will expand the

00:02:32  curve. So in other words, if I want to  expand the Outer Profile curve, I just

00:02:36  click on it and the curve expands.  If I want to work on the Outer Section

00:02:40  curve, I click on that. There is also  the Inner Profile curve and the Inner

00:02:45  Section curve. So this particular model,  the Gear model, has a lot of curves

00:02:50  and each one controls a different  part of the shape of the model. So when I

00:02:55  start working on the curve, you will  get immediate feedback over what it does.

00:03:00  This is part of what makes  working these models, so much fun!

00:03:03  If I'm working with a particular point  on the curve, I can change its influence

00:03:08  by dragging the circle back and forth.  That changes the interpolation coming

00:03:13  out of the curve, basically the curve  shape. To add a point to the curve all I

00:03:17  need to do is, click on it and a new  point is added and I can start dragging around.

00:03:22  If you see, you get some really,  really cool stuff going on here. I can drag

00:03:26  this one up towards the end right there,  down like this and now we have robot

00:03:33  dentures. If I decide that I want to  make these curves less smooth and maybe

00:03:37  more sharp, it's very easy to do that.  I just select the point, drag it off and

00:03:43  then drag it back on again. There we  go; we get a different shape there.

00:03:47  This one still has a nice smooth curve  to it, but this one has a hard angle. I

00:03:52  want to make this hard as well. I  just drag it off and then drag it back on

00:03:56  again. To get quick look at some of  these other curves, we have the influence,

00:04:03  the shape. There we go; we already  got something very interesting going.

00:04:11  You may find that, if you really like  these tools, that you're coming up about

00:04:14  these different shapes, remember to  save them, save them in your own folder,

  give them your own special name. I'm  going to call this one myGear, save them

  in the ZTL format, that's the Ztool  format. They will be available to load the

  next time you start off ZBrush and all  these initialized settings will be right

  where you left them, so you can  continue to work on the model.

  If I decide that I want to start  sculpting directly on the model, I'm going to

  get a warning when I try and paint on  it with the Sculpting Brush. It's going

  to say, "...please convert this 3D- Primitive to a PolyMesh3D by pressing the

  'Make PolyMesh3D' button in the Tool  palette." So if I just do it, it says and

I press Make PolyMesh3D, what's going  to happen is, it's actually going to make  a copy of the model.

  So if I look in here I actually have  two versions, I have myGear and I have the

  PM3D_myGear. These are two different  models, they look exactly the same; the

  difference is, the PM3D_myGear is a  PolyMesh hence PM3D. So I can start

 sculpting on it. Whereas, the myGear is  the original parametric model that uses

  the sliders and once again if I click  on it, I'm going to get the same warning.

 These parametric models found in the  Startup 3D Meshes section of the Tool

 palette are a great way to get a  sculpture going in ZBrush. As you create your

own models, remember to save them to  your local disk, because you never know

 when you might want to  use them in a future model.

ALPHA FROM 3D MESH