راه دیگری برای شروع کار با مجسمه های 3D در ZBrush این است که از آن استفاده کنید
زیر پالت تغییر شکل در پالت ابزار. شما می توانید تعدادی از اعمال کنید
شکل دهندگان به یک ابزار 3D برای ارائه با اشکال منحصر به فرد خود را.
من با انتخاب ابزار Ring3D از پالت Tool شروع میکنم، بنابراین من هستم
فقط کافیست روی نماد ابزار اصلی اینجا کلیک کنید. این کتابخانه را باز می کند و من هستم
انتخاب Ring3D من قصد دارم آن را روی بوم بکشم و به ویرایش برگردم
حالت با کلیک بر روی این دکمه. وقتی که من در حالت ویرایش هستم، می توانم بکشم
بوم و شروع به چرخش و من می دانم آماده هستم که کار را آغاز کنم. من دارم میروم
00:00:37 برای فشار دادن کلید F به تمرکز. من می خواهم دید خوبی از مدل بر روی بوم داشته باشم.
00:00:41 در حال حاضر اولین چیزی که می خواهم انجام دهم قبل از اینکه من شروع به استفاده از تغییر شکل به من
00:00:45 مدل است، من می خواهم تعدادی از زیر بخش ها را افزایش دهد تا من خوب باشم
00:00:49 و مدل صاف برای کار با. من می توانم این را با کلیک بر روی Initialize پیدا کنم
00:00:55 زیر پالت در اینجا. بنابراین من در پالت ابزار هستم، من این را در سینی دارم،
00:00:59 و اینجا من Initialize کردم من فقط آن را با کلیک بر روی آن گسترش می دهم. سمت راست پایین
00:01:03 در اینجا من SDivide و LDivide دارم. LDivide بخش های طولی است، بنابراین اگر من
00:01:09 این را بکشید این واقعا واضح است این تعداد تقسیم هایی است که در اطراف هستند
00:01:13 مثل این. SDivide تعدادی از تقسیم ها در این راه همراه است
00:01:18 مقطع عرضی
00:01:20 بنابراین من فقط می خواهم این لغزنده ها را در اینجا افزایش دهم و فقط می خواهم یک انتخاب را انتخاب کنم
00:01:25 ارزش بالا. اگر می خواهم یک مقدار دقیق را در یک نوار لغزنده قرار دهم، من فقط آن را برجسته می کنم
00:01:30 ارزش در نوار لغزنده و تایپ بر روی صفحه کلید من. بنابراین من تایپ کردن 120 وجود دارد و اجازه دهید
00:01:37 می گویند، 80. حالا فقط ارزش بالا را می گیرم، چیز خاصی نیست
00:01:42 این اعداد، فقط من می دانم که آنها مدل صاف تولید می کنند.
00:01:45 بنابراین برای شروع بازی با این چیز، من قصد دارم آن را ایجاد کنم
00:01:50 PolyMesh3D، که مدل پارامتری را به چیزی که می توانم تبدیل می کند
00:01:54 برداشتن پس از تبدیل شدن، من زیر پالت تغییر شکل را گسترش می دهم و lo و
00:02:00 ببخشید من چند لغزنده دارم
00:02:03 هر یک از این لغزنده ها یک شکل گیر متفاوت هستند و همه آنها متفاوت هستند
00:02:07 همه چیز به مدل اگر می خواهم بدانم که هر کدام چه می کند، من فقط می توانم شناور باشم
00:02:11 بیش از؛ کلید Ctrl را نگه دارید و در اینجا کمی توضیح خوبی خواهم داد. اما یک بار
00:02:16 تغییرات نوعی فرایند بسیار تجربی هستند. این یک راه جالب است
00:02:22 فقط چیزی را شروع کنید، شروع به بازی کردن با آن کنید مثل یک توده از خاک رس و
00:02:25 ببینید چه اتفاقی می افتد این بهترین راه برای استفاده از deformers است.
00:02:28 After you become more and more familiar with how each one works, then you will
00:02:32 know when to apply and inflate as opposed to a squeeze and so on and so forth.
00:02:36 But there is no better way to learn them than to just start playing with them.
00:02:39 Most likely you are going to break anything, so go ahead and have some fun with
00:02:42 it. Let's just play with it and start seeing what happens.
00:02:45 I'm going to choose the SSkew, that's the Smooth Skew, and to apply it I just
00:02:51 start kicking up the slider on the deformer, and all of a sudden I have a very
00:02:55 interesting shape going. If you will notice each time I nudge this slider, I'm
00:03:01 adding more and more change to the model. In other words, this is not picking a
00:03:06 precise value, it's just ramping it up each time.I can even go in the negative
00:03:11 direction to bring it back or even to move in the opposite direction.
00:03:14 You will also notice that there are three buttons right here. These determine
00:03:20 what axis the deformer is applied to. So if I switch from the X axis to the Y
00:03:27 axis, I'm going to get a very different result when I start moving this slider
00:03:31 up. You can see it's kind of an interesting shape already. Let's see what
00:03:37 happens if I do Z. There we go.
00:03:41 Of course, you can also use any combination. So let's see what happens when I
00:03:49 start applying the Smooth Bend to the tool. I'm already getting a really
00:03:54 interesting shape going and once again it's just a very experimental process,
00:04:00 it's just something you can play with. We have some modern sculpture. I know
00:04:07 there are some ZBrush users out there that actually use ZBrush to design
00:04:11 jewelery, which is an interesting application. This goes to show that it's a
00:04:16 very versatile program, not just for making monsters.
00:04:19 The Noise slider is interesting. I can add just a little bit of noise to it and
00:04:24 already get kind of a texture that's actually sculpted right into it and its
00:04:28 applied overall, over the entire model. Inflate adds a little bit of thickness
00:04:32 to it, Spherize can create some very interesting shapes, and there you go.
00:04:41 That's modern art.
00:04:43 When you have a shape you like, always remember to save it, because you never
00:04:47 know when you could use it in a future project. I'm going to save it as
00:04:55 deformerExample; this is saved in the ZTL format.
00:05:01 So deformers are a great way to get ZBrush session started. It allows you to get the creative juices flowing and see what you can come up with in a very experimental way.