یکی از مزایای متمایز ZBrush در کار با رس در دنیای واقعی است که شما می توانید از ابزار تقارن برای کار در هر دو طرف از مدل در
همان زمان. این یک نگهدارنده بزرگ و همچنین آن است - این بخشی از دلیل است که آن را بسیار آسان در ZBrush مجسمه سازی.
من در واقع می خواهم از فایل خودم استفاده کنم، اما کاربران Premium می توانند این فایل را باز کنند
از پوشه فایل ZBrush یا شما همچنین می توانید از یکی از مدل هایی که می آیند استفاده کنید
با ZBrush، آنها در صفحه راه اندازی یافت می شود. من قصد دارم این مدل را بارگیری کنم
با استفاده از پالت ابزار و مدل oldMan_v01 نامیده می شود. حالا که من او را
لود شده، من قصد دارم تا صفحه را بکشم تا او را بکشم و قصد دارم به حالت ویرایش بچرخیم.
کنترل تقارن در پالت Transform یافت می شود، بنابراین قصد دارم روی کلیک کنید
در این قسمت آن را به سینی منتقل کنید، و می توانید ببینید - می توانید فعال کنید
با کلیک بر روی این دکمه، اینجا را کلیک کنید. من قصد دارم Symmetry را خاموش کنم و
همانطور که متوجه شدید که من بر روی مدل حرکت می کنم، من یک قلم مو دارم. من قصد دارم تغییر بدم
اندازه قلم مو را کمی با کشیدن بر روی کشویی اندازه کشیدن آن کمی کاهش دهید.
همانطور که می بینید، من فقط از یک طرف مدل استفاده می کنم. وقتی فعال شدم
Symmetry و من بر روی مدل کشیدن، همانطور که می بینید اکنون دو قلم مو دارم
اشکال در مدل و اگر من کلیک کنید و کشیدن ناگهان او دو شاخ دارد.
در قسمت پائین زیرمجموعه پالت Transform، می توانم محور را تغییر دهم
Symmetry روشن است. بنابراین اگر تغییر به Y، شما متوجه خواهید شد، زمانی که من کلیک کنید و بکشید، بیا آن را کمی بیشتر آشکار تر اینجا، ما برویم. زیرا
این مدل در امتداد محور Y متقارن نیست، ZBrush قصد دارد یک زمان کمی سخت تر از این است که Y آن متقارن باشد، اما زمانی که روی آن کلیک می کنم
نقطه مناسب شما می توانید ببینید اکنون او تا به حال نوعی از بیماری تاسف است. من هستم
00:01:53 going to press Undo a few times just to get rid of those bumps. If I click on
00:01:58 Z, I get the Z axis going; I'm going to find a good spot here. There we go, now
00:02:04 you can, sort of, see but this model is symmetrical across the X axis, so I'm
00:02:11 going to have much more success when I turn on X.
00:02:17 Now when I click on it, I get changes on both sides of the model. This M button
00:02:23 here means that the symmetry is mirrored; in other words, it is as if there is
00:02:27 a mirror down the middle of the object. So any change I made on one side is
00:02:32 mirrored to the other. If I turn this off, it may not be obvious when I use the
00:02:40 standard brush, but if I switch to another brush such as the Move brush and
00:02:46 start to drag on him you can see what I'm saying here. If I drag this way with
00:02:50 mirroring off, it's following the brush. I'm going to press Undo by Ctrl+Z and
00:02:56 I'm going to turn mirroring back on and now when I drag you could see the change are mirrored.
00:03:03 So that's what the M button or mirroring does and most of the time, especially
00:03:08 when working on heads, you are going to want to leave mirroring on. A couple of
00:03:12 other interesting controls here is Radial Symmetry. So now if you notice when I
00:03:18 turn Radial on, I don't have just two, I have a whole bunch of brush strokes.
00:03:24 Let me see if I can get -- this is a little bit extreme. Let me try this, I'm
00:03:30 going to switch to the Standard brush by opening the brush library and select
00:03:38 the Standard brush.
00:03:39 Maybe let's bring this count down to a more reasonable level. As you can see,
00:03:48 Radial Symmetry causes a very interesting type of change because what's
00:03:52 happening is I have four brushes on X, four brushes in Y, and four brushes in
00:03:58 Z. So I get some really interesting changes that way. Obviously, not terribly
00:04:02 practical when working on a model such as a head but if you are working on a
00:04:06 tree or some kind of multi-limbed creature that kind of thing could be a really
00:04:10 great way to add a lot of changes all over the model.
00:04:14 So that's the basics of Symmetry and you can see how very useful it is when
00:04:19 working on a model or any other type of symmetrical creature. Always remember,
00:04:23 as an artist though, that at a certain point you want to start to remove the
00:04:26 Symmetry from your characters because people in real life are actually fairly
00:04:31 asymmetrical, but it's a great way to get started. ZBrush Activating symmetry