دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش زیبراش ZBrush Activating symmetry



خرید آموزش زیبراش



یکی از مزایای متمایز ZBrush در کار با رس در دنیای واقعی است که شما می توانید از ابزار تقارن برای کار در هر دو طرف از مدل در

  همان زمان. این یک نگهدارنده بزرگ و همچنین آن است - این بخشی از دلیل است که آن را بسیار آسان در ZBrush مجسمه سازی.

  من در واقع می خواهم از فایل خودم استفاده کنم، اما کاربران Premium می توانند این فایل را باز کنند

  از پوشه فایل ZBrush یا شما همچنین می توانید از یکی از مدل هایی که می آیند استفاده کنید

  با ZBrush، آنها در صفحه راه اندازی یافت می شود. من قصد دارم این مدل را بارگیری کنم

  با استفاده از پالت ابزار و مدل oldMan_v01 نامیده می شود. حالا که من او را

 لود شده، من قصد دارم تا صفحه را بکشم تا او را بکشم و قصد دارم به حالت ویرایش بچرخیم.

  کنترل تقارن در پالت Transform یافت می شود، بنابراین قصد دارم روی کلیک کنید

  در این قسمت آن را به سینی منتقل کنید، و می توانید ببینید - می توانید فعال کنید

 با کلیک بر روی این دکمه، اینجا را کلیک کنید. من قصد دارم Symmetry را خاموش کنم و

 همانطور که متوجه شدید که من بر روی مدل حرکت می کنم، من یک قلم مو دارم. من قصد دارم تغییر بدم

  اندازه قلم مو را کمی با کشیدن بر روی کشویی اندازه کشیدن آن کمی کاهش دهید.

 همانطور که می بینید، من فقط از یک طرف مدل استفاده می کنم. وقتی فعال شدم

  Symmetry و من بر روی مدل کشیدن، همانطور که می بینید اکنون دو قلم مو دارم

  اشکال در مدل و اگر من کلیک کنید و کشیدن ناگهان او دو شاخ دارد.

  در قسمت پائین زیرمجموعه پالت Transform، می توانم محور را تغییر دهم

  Symmetry روشن است. بنابراین اگر تغییر به Y، شما متوجه خواهید شد، زمانی که من کلیک کنید و بکشید، بیا آن را کمی بیشتر آشکار تر اینجا، ما برویم. زیرا

  این مدل در امتداد محور Y متقارن نیست، ZBrush قصد دارد یک  زمان کمی سخت تر از این است که Y آن متقارن باشد، اما زمانی که روی آن کلیک می کنم

  نقطه مناسب شما می توانید ببینید اکنون او تا به حال نوعی از بیماری تاسف است. من هستم

00:01:53  going to press Undo a few times just  to get rid of those bumps. If I click on

00:01:58  Z, I get the Z axis going; I'm going to  find a good spot here. There we go, now

00:02:04  you can, sort of, see but this model  is symmetrical across the X axis, so I'm

00:02:11  going to have much more  success when I turn on X.

00:02:17  Now when I click on it, I get changes  on both sides of the model. This M button

00:02:23  here means that the symmetry is mirrored;  in other words, it is as if there is

00:02:27  a mirror down the middle of the object.  So any change I made on one side is

00:02:32  mirrored to the other. If I turn this  off, it may not be obvious when I use the

00:02:40  standard brush, but if I switch to  another brush such as the Move brush and

00:02:46  start to drag on him you can see what  I'm saying here. If I drag this way with

00:02:50  mirroring off, it's following the brush.  I'm going to press Undo by Ctrl+Z and

00:02:56  I'm going to turn mirroring back on  and now when I drag you could see the  change are mirrored.

00:03:03  So that's what the M button or  mirroring does and most of the time, especially

00:03:08  when working on heads, you are going to  want to leave mirroring on. A couple of

00:03:12  other interesting controls here is  Radial Symmetry. So now if you notice when I

00:03:18  turn Radial on, I don't have just two,  I have a whole bunch of brush strokes.

00:03:24  Let me see if I can get -- this is a  little bit extreme. Let me try this, I'm

00:03:30  going to switch to the Standard brush  by opening the brush library and select

00:03:38  the Standard brush.

00:03:39  Maybe let's bring this count down to a  more reasonable level. As you can see,

00:03:48  Radial Symmetry causes a very  interesting type of change because what's

00:03:52  happening is I have four brushes on X,  four brushes in Y, and four brushes in

00:03:58  Z. So I get some really interesting  changes that way. Obviously, not terribly

00:04:02  practical when working on a model such  as a head but if you are working on a

00:04:06  tree or some kind of multi-limbed  creature that kind of thing could be a really

00:04:10  great way to add a lot of  changes all over the model.

00:04:14  So that's the basics of Symmetry and  you can see how very useful it is when

00:04:19  working on a model or any other type of  symmetrical creature. Always remember,

00:04:23  as an artist though, that at a certain  point you want to start to remove the

00:04:26  Symmetry from your characters because  people in real life are actually fairly

00:04:31  asymmetrical, but it's a  great way to get started. ZBrush  Activating symmetry