دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش زیبراش ZBrush Creating armatures with ZSphere

  


خرید آموزش زیبراش


در دنیای واقعی ، مجسمه سازان واقعی دوست دارند مجسمه های خود را با یک آرماتور شروع کنند ، اساساً یک قاب سیمی که بر روی آنها می توانند خاک رس اضافه کنند تا مجسمه خود را بسازند. ZBrush از ZSpheres برای ایجاد آرماتور برای مجسمه های دیجیتال استفاده می کند و آنها به نوعی به همین روش کار می کنند. ایده اصلی این است که یک نقطه شروع برای ایجاد هندسه داشته باشید که بتوانید بعداً به درون مشهای کاملاً دقیق خود مجسم شوید. بنابراین درست در اینجا من یک شکل بسیار اساسی Stick را دارم که از ZSpheres تشکیل شده است و وقتی دکمه A را فشار می دهم ، پیش زمینه ای از آنچه این ZSpheres هنگام تبدیل به یک مش به نظر می رسند را دریافت می کنم. اکنون این ممکن است واقع بینانه ترین انسانی نیست که شما تا به حال دیده اید ، اما این یک مکان شروع عالی است. هنگامی که این به یک مش تبدیل شده است ، می توانم آن را تقسیم کنم و سپس شروع به استفاده از ابزارهای مجسمه سازی کنم تا آن را از هر کاریکاتور ساده به دیوید میکل آنژ تبدیل کنیم. اما ZSpheres نقطه شروع است و آنچه که من می خواهم به شما نشان دهم این است که چگونه در ساخت ZSpheres شروع کنید تا بتوانید اسلحه های خود را بسازید و بسازید. بنابراین برای شروع ، من پالت Tool را در اینجا در سینی بارگذاری کرده ام و قصد دارم روی آیکون ابزار اصلی اینجا کلیک کرده و ZSphere را انتخاب کنید و این به تک ZSphere روی بوم تغییر می کند و متوجه می شوید که قبلاً در حالت ویرایش است. من می خواهم کلید F را فشار دهم تا بتوانیم واقعاً سریعاً بزرگنمایی کنیم و به این موضوع نگاه کنیم. اکنون فقط یک حوزه ساده است ، دو رنگ وجود دارد و دو رنگ وجود دارد که به من کمک می کند جهت گیری ZSphere را به خاطر بسپارم زیرا این بخش مهمی از همکاری با ZSpheres است. وقتی این حالت را در حالت ویرایش داشته ام و دکمه Draw را فعال کرده ام ، هر بار که روی سطح کره کلیک می کنم و می کشم یک ZSphere جدید اضافه می کنم و می توانم اینها را در هر جایی که می خواهم قرار دهم. حتی می توانم آنها را در بالای ZSpheres های دیگر قرار دهم. وقتی بر روی کلید F در مرکز کلیک می کنم و خواهید دید وقتی من روی کلید A کلیک می کنم ، پیش نمایش می گیرم که مش نهایی در هنگام پنهان کردن چه چیزی به نظر می رسد.


آماده هستم که این مساله را به مشی تبدیل کنم که بتوانم با استفاده از برسهای مجسمه سازی خودم را مجسم کنم. من به پالت ابزار می روم ، ZSpheres خود را روی صفحه لود کرده ام و در حالت ویرایش است. من به پالت Tool می روم و به زیر این پالت Adaptive Skin می روم. من فقط با کلیک کردن روی Adaptive Skin آن را گسترش می دهم و فقط Make Make Adaptive Skin را فشار می دهم و وقتی این کار را انجام می دهم وقتی فشار می دهم می بینم هیچ اتفاقی نمی افتد. خوب هیچ چیز فوراً اتفاق نمی افتد ، اما واقعاً چه اتفاقی افتاده است که یک مدل جدید ایجاد کرده و آن را در پالت Tool قرار داده و این مدل جدید Skin_Zsphere نامیده می شود. به عبارت دیگر این یک نسخه است. در اینجا اصلی من است ، همان چیزی که اکنون روی بوم است. وقتی روی این یکی کلیک می کنم ، اکنون نسخه meshed را مشاهده می کنید. اگر من کلید A را فشار دهم هیچ اتفاقی نمی افتد زیرا این یک مش است که برای ساخت مجسمه با برس های مجسمه سازی آماده است و می توانم از اینجا به آنجا ادامه دهم - من قصد دارم Draw Size را افزایش دهم ، من فقط قلم موی استاندارد را در اینجا دارم و من قصد دارم به شکل دادن به این شخص دیگر ، شکم پاپ را به او بدهم و این بار دیگر میکل آنژ است. در اصل ، این مش مجسمه ساز من است ، اما من هنوز نسخه ZSphere را در پالت Draw رسم کرده ام که می توانم به آن برگردم و تغییر دهم و حتی می توانم با استفاده از دکمه Save As در اینجا در پالت ابزار ، این را ذخیره کنم. این در پرونده ZBrush است ، بنابراین من می خواهم این را zsphereStickMan بنامم ، به عنوان مثال. من این مرد را هم همین جا دارم که هنوز هم ، اگر کلید A را بزنم ، راه اندازی من وجود دارد. من قصد دارم این را به عنوان zsphereStart ذخیره کنم. اکنون که سه تنظیم اولیه ZSphere را شروع کرده اید ، آماده هستید تا ZSpheres بیشتری را اضافه کنید و سپس آماده هستید که این ZSpheres را نیز به اطراف بکشید تا بتوانید آرماتور خود را مطرح کنید و این مرحله بعدی در گردش کار ZSphere است.


00:02:02  Now this one is a little bit of a mess  and that's mainly because I have added

00:02:06  the ZSpheres randomly which you can do,  you can add them anywhere you want but

00:02:12  as you will notice as I'm holding my  mouse over the ZSpheres, sometimes it's

00:02:15  red and sometimes it's green.

00:02:16  When it turns green, ZBrush is telling  me that is an ideal place to add a new

00:02:23  Zsphere. Ideal meaning that the  resulting geometry when I convert will be nice

00:02:29  and clean. Let's take a look at this  guy real quick to get an idea of what that

00:02:33  means. You see how the edges of the  PolyMesh flow in a logical manner, there is

00:02:41  no strange intersections or parts  of the polygon mesh that are in the

00:02:48  configuration that's going  to lead to too many problems.

00:02:50  So when I switch back to my ZSphere  here and I want to get started with just

00:02:57  the basic ZSphere workflow, when you  are just getting something started. So I

00:03:01  will press the F key just to center  the ZSphere so I can see that close. This

00:03:05  usually works best when I have Symmetry  mode enabled and you will see why in a second.

00:03:10  I'm going to go to the Transform  palette and I'm going to Activate Symmetry. By

00:03:15  default the Symmetry is on the X axis.  Now as I drag over the Zsphere, I'm

00:03:20  going to drag on the canvas to rotate  around and as I hover over the ZSphere

00:03:25  you are going to see two Brush icons.  The reason you see two is because

00:03:29  Symmetry is enabled.

00:03:30  Using Symmetry I can find the exact  center of the side of the Zsphere. As you

00:03:36  can see as I hover over here and I  bring them together, they sort of snap

00:03:40  together. Now I'm going to bring it  down to the center and this center point is

00:03:44  where I want to add my next ZSphere and  I do that just by clicking and dragging

00:03:51  on the surface of the Zsphere.

00:03:52  Now if I click the A key to see the  adaptive mesh preview, in other words what

00:03:57  its going to look like when I convert  it to polygons. I get kind of a strange

00:04:02  configuration here. It looks like part  of the model is missing. This is a quirk

00:04:06  about Zspheres. You don't want to  start with just one ZSphere; you want to

00:04:09  start with at least three, that's the  ideal situation. To make sure that they

00:04:14  are added and that the resulting  polygon mesh is nice and clean, that's was the

00:04:18  case with my stick figure, I'm going to  add the second ZSphere on the opposite side.

00:04:23  So I'm dragging on the canvas to rotate  around and I hold the Shift key to snap

00:04:27  it into place. I hover my mouse over  the ZSphere until they turn into one

00:04:34  bright green Brush icon. I want to find  the center there and I'm going to drag

00:04:39  very carefully on the surface to add  my third ZSphere. So if I rotate to the

00:04:46  side you will see I now have three Zspheres.

00:04:48  I'm going to press F here just to  center so I can see the whole model and I'm

00:04:52  going to press the A key and you can  see I have this nice little sausage shape

00:04:56  here and all of the edges of the  sausage shape are sort of nice and clean. If

00:05:01  we take a look at my ZSphere figure  here, I'm going to press the F key to

00:05:07  center. This basically how I started  this guy. Here was the first ZSphere that

00:05:11  I created and here are the two on  either side and on top of this, I added

00:05:16  additional ZSpheres.

00:05:17  So I'm going to switch back to this,  I'm going to press the F key to center and

00:05:23  press A to switch back to ZSphere  Preview mode. Now this arrangement actually

00:05:28  takes a little bit of practice. The  first few times you try it, you may find

00:05:32  that you get a few problems like one  ZSphere might be twisted or you might have

00:05:36  a hard time finding that exact center  spot. Its okay, just practice it with a

00:05:41  little bit of patience and eventually  you will get it and it will become second nature.

00:05:45  A few quick other notes about Zspheres.  When I press the A key I get this Mesh

00:05:51  Preview. Now this is a preview I can  sculpt this using the Sculpting brushes

00:05:56  but it's generally not a good idea  to edit the shape of the preview. The

00:06:01  preview is there to let you know how  your arrangement of ZSpheres is going to

00:06:05  look when you are ready to finally convert it.

00:06:08  So as I work in ZSpheres, I will  show you with this guy, I'm constantly

00:06:14  pressing that A button, flipping back  and forth between the ZSphere mode and

00:06:19  the Preview mode so I can see how the  polygons are going to be arranged. When