دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش زیبراش ZBrush Posing armatures with ZSphere


خرید آموزش زیبراش


هنگامی که شما پایه 3 ZSphere خود را آماده، شما آماده شروع به اضافه کردن

00:00:05 به آرماتور، برای ایجاد بیشتر از یک شکل مانند شکل. برای انجام این کار، من 3 را دارم

00:00:10 آرایش ZSphere، آن را در حالت ویرایش، و من دکمه قرعه کشی فعال شده است،

00:00:15 و من قصد دارم یک سر به بالا با کلیک کردن و کشیدن، درست در آنجا اضافه کنم

00:00:20 بخش بالا

00:00:21 بنابراین در اینجا سر من است، این ZSphere جدید است که من اضافه شده است. اگر کلید A را فشار دهم،

00:00:27 در حال حاضر شکل من هنوز مثل یک سوسیس ظاهر می شود، اما من می توانم آن را حل کنم

00:00:31 خیلی سریع من می توانم سرم را از بقیه بدن دور کنم. برای انجام این،

00:00:36 من قصد دارم به دکمه Move بروید

00:00:37 من همچنین می خواهم Draw Size من را به سطح پایین تر، به طوری که زمانی که من انتخاب کنید

00:00:44 و این حوزه ها را حرکت می دهم، من کمی دقیق تر از زمانی که من در واقع انتخاب می کنم.

00:00:48 بنابراین حالا من سرم دارم من فقط قصد دارم او را به سمت بالا بکشم تا گردن بیشتر شود.

00:00:55 من قصد دارم یکی دیگر از ZSphere را بین این دو اضافه کنم. برای انجام این کار به عقب برگشتم

00:01:00 در دکمه قرعه کشی، و من می توانم روی هر یک از این ZSpheres متصل شود

00:01:04 برای اضافه کردن یک جدید. بنابراین فقط کافیست راست کلیک کرده و یک ZSphere جدید داشته باشم.

00:01:09 برای مقیاس دادن این پایین، دکمه مقیاس را فشار داده و سپس فقط روی آن بکشید

00:01:15 ZSphere، چپ به راست. من قصد دارم به سمت چپ بکشم تا آن را کم کند. حالا تو

00:01:19 می بینم من شروع یک گردن و یک سر هستم.

00:01:22 حالا برای بعضی از اسلحه ها. بنابراین این انگشت کوچک ما واقعا می تواند چیزی را دریافت کند

00:01:27 انجام شد من قصد دارم دوباره به Draw برگردم من سم متری را فعال کرده ام، همانطور که می توانید

00:01:30 مشاهده در ظاهر تبدیل. من قصد دارم به اضافه کردن برخی از شانه ها برای کشیدن و کشیدن آن بپردازم.

00:01:37 همانطور که همیشه، من به طور مداوم با فشار دادن دکمه A برای پیش نمایش مش من.

00:01:44 من قصد دارم به زودی به زوم بپردازم و فقط به طور خلاصه به شما نشان می دهم که من چه می خواهم

00:01:52 اینجا کار کن وقتی که من این را در اینجا مثل این می بینم، می بینم که من نوعی از آن را داشتم

00:01:55 ظروف سرهم بندی شده اینجا، در Preview Polymesh من. وقتی کلید A را فشار می دهم و حرکت می کنم

00:02:01 اینها پایین، در حال حاضر من کمی ترجیح می دهم در لبه ها تنظیم کنم. این خواهد بود

00:02:08 ساده تر کردن زمانی که من در نهایت آماده هستم که این را به یک مجسمه واقعی جلبک تبدیل کنم.

00:02:13 بنابراین من قصد دارم بر روی دکمه A کلیک کنید تا به حالت ZSphere بازگردید، روی کلیک کنید

00:02:19 قرعه کشی، و من قصد دارم به اضافه ZSpheres بیشتر.

00:02:25 حالا شما با آن یکی متوجه شدید که صبر کردم تا قلم مو سبز شود، من

00:02:29 پیش رفت و حتی اگر قرمز بود آن را اضافه کرد. این خوب است؛ این چیزها می توانند

 همیشه بعد از اضافه کردن چند ZSpheres برای رفع هرچه سریعتر حرکت می کنید مشکلات در مش.

 شاخص های سبز و قرمز پیشنهاد یک چیزی نیست که شما باشدکاملا باید به دنبال هر زمان واحد.

00:02:47  I'm going to switch back to Move by  clicking on the Move button, and I'm going

00:02:51  to drag these guys out to make some  arms. Click on the A button to add some

00:02:57  elbows. Switch back to Draw and click  somewhere on the middle here. Let's move

00:03:03  this back, switch to Move, drag backwards.  See how it looks by clicking on the A button.

00:03:13  I usually press the A button after  every single change I make to the armature.

00:03:17  Seems little bit tedious at first, but  you will find that it will save you a

00:03:21  lot of problems later on  when you go to sculpting.

00:03:24  I'm going to press the F key to center  this on the canvas, switch to Draw and

00:03:30  add some hips; there we go. Couple more  here at the bottom of the hips. See how

00:03:37  that looks. Press the F key, switch to  Move, and drag these down. I'm dragging

00:03:49  this button to scale out a little bit,  and move them on the canvas, I can see

00:03:54  them clearly.

00:03:55  I'm going to add some knees by clicking  on Draw, click in the center there. I'm

00:04:01  going to rotate my figure, and as I  rotate I'm holding the Shift key so it

00:04:06  snaps into a side view. Now when I  switch back to Move and drag this backwards,

00:04:12  and this is how you actually start to  pose the ZSphere to create somewhat of a

00:04:18  gesture in your sculpture.

00:04:24  You can actually add a lot of  personality to your character while still in the

00:04:29  ZSphere mode. Click on A to see  how that looks. It's a good place to

00:04:33  experiment. What if I drag this guy  down here, give him a bit more of a belly.

00:04:38  How does his attitude  change when I move his head back?

00:04:45  So here is my basic figure. I'm going  to zoom in on the hand, press the Alt

00:04:52  button, release Alt button, and drag.  Hold the Alt button to reposition the

00:04:59  ZSpheres on the canvas, now that I'm  zoomed in. It's actually easier to work if

00:05:04  I turn Local mode on; that means that  the pivot point of the model is always

00:05:09  the last place that I have worked on the model.

00:05:11  So switch to Draw and I'm going to  quickly add a thumb. Press the A key to

00:05:17  preview. There is my basic thumb. I  just have Draw activated right now.

00:05:25  I'm going to add a couple of fingers  by clicking and drawing on the hand.

00:05:31  Switch to Move mode, drag these out.  Switch to Draw; click towards the base of

00:05:40  the fingers a couple of times to add  some more ZSpheres. Then I'm going to

00:05:44  switch to Scale and scale these down.

00:05:50  I'm going to drag on this to zoom in  a little bit closer and examine what's

00:05:58  going on with my Polymesh preview. By  switching to Move here I can start to

00:06:07  move these around and preview as I move  them. You can see how the mesh changes

00:06:26  each time I preview it. So I'm sort of  untangling these edges here to make more

00:06:32  of a neater arrangement.

00:06:33  When you are working with ZSpheres,  you are going to spend some time doing

00:06:35  this. It's time well spent, because  you will find when you go to sculpting,

00:06:39  especially something like a hand, if  you have a nice clean arrangement to your

00:06:45  edges on the Polymesh, this is going  to be a lot easier to work with when you

00:06:49  are sculpting.

00:06:49  I'm going to add one more finger here,  so we have the standard four fingered

00:07:02  cartoon hand. Press the Draw button.  Add another ZSphere here. Press Scale to

00:07:16  scale on the center of that join, right  there. It's not looking too bad, that's

00:07:22  a good start.

00:07:23  Since I had Symmetry activated the  entire time I was working on this hand, if I

00:07:28  press the F key to zoom out, he has got  two hands; it cuts my workload in half.

00:07:33  Finally, I'm going to switch to Rotate,  and I'm going to rotate these arms into

00:07:40  more of a pose, to give this  guy even some more character.

00:07:45  You can see if I rotate a little too  much, I'm going to get a twisting here.

00:07:52  Sometimes that's okay, but most of the  times its something I want to avoid. If

00:07:56  I zoom in here, I should have  more control over the rotation.

00:08:08  That's an acceptable amount of twisting.  Actually, if you look at the anatomy

00:08:12  of your arm, the muscles float, or the  radialis does actually twist like that.

00:08:16  There we have our basic stick figure  ready for digital sculpting with the

00:08:23  sculpting brushes.

00:08:24  The last thing I need to do, if I was  satisfied with this version, is to go to

00:08:30  the Adaptive Skin palette and press Make  Adaptive Skin. This will make a copy in

00:08:36  the Tool palette. The copy says, Skin_ zsphereStart, the original is just called

  zsphere Start. So the one that starts  with Skin_ is the one that I want to

00:08:48  actually start sculpting.  That's the basics of  creating an armature with ZSpheres.