هنگامی که شما پایه 3 ZSphere خود را آماده، شما آماده شروع به اضافه کردن
00:00:05 به آرماتور، برای ایجاد بیشتر از یک شکل مانند شکل. برای انجام این کار، من 3 را دارم
00:00:10 آرایش ZSphere، آن را در حالت ویرایش، و من دکمه قرعه کشی فعال شده است،
00:00:15 و من قصد دارم یک سر به بالا با کلیک کردن و کشیدن، درست در آنجا اضافه کنم
00:00:20 بخش بالا
00:00:21 بنابراین در اینجا سر من است، این ZSphere جدید است که من اضافه شده است. اگر کلید A را فشار دهم،
00:00:27 در حال حاضر شکل من هنوز مثل یک سوسیس ظاهر می شود، اما من می توانم آن را حل کنم
00:00:31 خیلی سریع من می توانم سرم را از بقیه بدن دور کنم. برای انجام این،
00:00:36 من قصد دارم به دکمه Move بروید
00:00:37 من همچنین می خواهم Draw Size من را به سطح پایین تر، به طوری که زمانی که من انتخاب کنید
00:00:44 و این حوزه ها را حرکت می دهم، من کمی دقیق تر از زمانی که من در واقع انتخاب می کنم.
00:00:48 بنابراین حالا من سرم دارم من فقط قصد دارم او را به سمت بالا بکشم تا گردن بیشتر شود.
00:00:55 من قصد دارم یکی دیگر از ZSphere را بین این دو اضافه کنم. برای انجام این کار به عقب برگشتم
00:01:00 در دکمه قرعه کشی، و من می توانم روی هر یک از این ZSpheres متصل شود
00:01:04 برای اضافه کردن یک جدید. بنابراین فقط کافیست راست کلیک کرده و یک ZSphere جدید داشته باشم.
00:01:09 برای مقیاس دادن این پایین، دکمه مقیاس را فشار داده و سپس فقط روی آن بکشید
00:01:15 ZSphere، چپ به راست. من قصد دارم به سمت چپ بکشم تا آن را کم کند. حالا تو
00:01:19 می بینم من شروع یک گردن و یک سر هستم.
00:01:22 حالا برای بعضی از اسلحه ها. بنابراین این انگشت کوچک ما واقعا می تواند چیزی را دریافت کند
00:01:27 انجام شد من قصد دارم دوباره به Draw برگردم من سم متری را فعال کرده ام، همانطور که می توانید
00:01:30 مشاهده در ظاهر تبدیل. من قصد دارم به اضافه کردن برخی از شانه ها برای کشیدن و کشیدن آن بپردازم.
00:01:37 همانطور که همیشه، من به طور مداوم با فشار دادن دکمه A برای پیش نمایش مش من.
00:01:44 من قصد دارم به زودی به زوم بپردازم و فقط به طور خلاصه به شما نشان می دهم که من چه می خواهم
00:01:52 اینجا کار کن وقتی که من این را در اینجا مثل این می بینم، می بینم که من نوعی از آن را داشتم
00:01:55 ظروف سرهم بندی شده اینجا، در Preview Polymesh من. وقتی کلید A را فشار می دهم و حرکت می کنم
00:02:01 اینها پایین، در حال حاضر من کمی ترجیح می دهم در لبه ها تنظیم کنم. این خواهد بود
00:02:08 ساده تر کردن زمانی که من در نهایت آماده هستم که این را به یک مجسمه واقعی جلبک تبدیل کنم.
00:02:13 بنابراین من قصد دارم بر روی دکمه A کلیک کنید تا به حالت ZSphere بازگردید، روی کلیک کنید
00:02:19 قرعه کشی، و من قصد دارم به اضافه ZSpheres بیشتر.
00:02:25 حالا شما با آن یکی متوجه شدید که صبر کردم تا قلم مو سبز شود، من
00:02:29 پیش رفت و حتی اگر قرمز بود آن را اضافه کرد. این خوب است؛ این چیزها می توانند
همیشه بعد از اضافه کردن چند ZSpheres برای رفع هرچه سریعتر حرکت می کنید مشکلات در مش.
شاخص های سبز و قرمز پیشنهاد یک چیزی نیست که شما باشدکاملا باید به دنبال هر زمان واحد.
00:02:47 I'm going to switch back to Move by clicking on the Move button, and I'm going
00:02:51 to drag these guys out to make some arms. Click on the A button to add some
00:02:57 elbows. Switch back to Draw and click somewhere on the middle here. Let's move
00:03:03 this back, switch to Move, drag backwards. See how it looks by clicking on the A button.
00:03:13 I usually press the A button after every single change I make to the armature.
00:03:17 Seems little bit tedious at first, but you will find that it will save you a
00:03:21 lot of problems later on when you go to sculpting.
00:03:24 I'm going to press the F key to center this on the canvas, switch to Draw and
00:03:30 add some hips; there we go. Couple more here at the bottom of the hips. See how
00:03:37 that looks. Press the F key, switch to Move, and drag these down. I'm dragging
00:03:49 this button to scale out a little bit, and move them on the canvas, I can see
00:03:54 them clearly.
00:03:55 I'm going to add some knees by clicking on Draw, click in the center there. I'm
00:04:01 going to rotate my figure, and as I rotate I'm holding the Shift key so it
00:04:06 snaps into a side view. Now when I switch back to Move and drag this backwards,
00:04:12 and this is how you actually start to pose the ZSphere to create somewhat of a
00:04:18 gesture in your sculpture.
00:04:24 You can actually add a lot of personality to your character while still in the
00:04:29 ZSphere mode. Click on A to see how that looks. It's a good place to
00:04:33 experiment. What if I drag this guy down here, give him a bit more of a belly.
00:04:38 How does his attitude change when I move his head back?
00:04:45 So here is my basic figure. I'm going to zoom in on the hand, press the Alt
00:04:52 button, release Alt button, and drag. Hold the Alt button to reposition the
00:04:59 ZSpheres on the canvas, now that I'm zoomed in. It's actually easier to work if
00:05:04 I turn Local mode on; that means that the pivot point of the model is always
00:05:09 the last place that I have worked on the model.
00:05:11 So switch to Draw and I'm going to quickly add a thumb. Press the A key to
00:05:17 preview. There is my basic thumb. I just have Draw activated right now.
00:05:25 I'm going to add a couple of fingers by clicking and drawing on the hand.
00:05:31 Switch to Move mode, drag these out. Switch to Draw; click towards the base of
00:05:40 the fingers a couple of times to add some more ZSpheres. Then I'm going to
00:05:44 switch to Scale and scale these down.
00:05:50 I'm going to drag on this to zoom in a little bit closer and examine what's
00:05:58 going on with my Polymesh preview. By switching to Move here I can start to
00:06:07 move these around and preview as I move them. You can see how the mesh changes
00:06:26 each time I preview it. So I'm sort of untangling these edges here to make more
00:06:32 of a neater arrangement.
00:06:33 When you are working with ZSpheres, you are going to spend some time doing
00:06:35 this. It's time well spent, because you will find when you go to sculpting,
00:06:39 especially something like a hand, if you have a nice clean arrangement to your
00:06:45 edges on the Polymesh, this is going to be a lot easier to work with when you
00:06:49 are sculpting.
00:06:49 I'm going to add one more finger here, so we have the standard four fingered
00:07:02 cartoon hand. Press the Draw button. Add another ZSphere here. Press Scale to
00:07:16 scale on the center of that join, right there. It's not looking too bad, that's
00:07:22 a good start.
00:07:23 Since I had Symmetry activated the entire time I was working on this hand, if I
00:07:28 press the F key to zoom out, he has got two hands; it cuts my workload in half.
00:07:33 Finally, I'm going to switch to Rotate, and I'm going to rotate these arms into
00:07:40 more of a pose, to give this guy even some more character.
00:07:45 You can see if I rotate a little too much, I'm going to get a twisting here.
00:07:52 Sometimes that's okay, but most of the times its something I want to avoid. If
00:07:56 I zoom in here, I should have more control over the rotation.
00:08:08 That's an acceptable amount of twisting. Actually, if you look at the anatomy
00:08:12 of your arm, the muscles float, or the radialis does actually twist like that.
00:08:16 There we have our basic stick figure ready for digital sculpting with the
00:08:23 sculpting brushes.
00:08:24 The last thing I need to do, if I was satisfied with this version, is to go to
00:08:30 the Adaptive Skin palette and press Make Adaptive Skin. This will make a copy in
00:08:36 the Tool palette. The copy says, Skin_ zsphereStart, the original is just called
zsphere Start. So the one that starts with Skin_ is the one that I want to
00:08:48 actually start sculpting. That's the basics of creating an armature with ZSpheres.