آموزش حرفه ای زیبراش تکنیک های مدلسازی متریال سازی
آموزش مدلسازی زیبراش ZBrush برای ساخت مدل های زیبا، صاف و آلی شناخته شده است، اما این به آن معنی است
قطعا به آن محدود نمی شود. شما همچنین می توانید تولید شده به دنبال به دنبال و یا
00:00:09 سطوح لبه سخت با اضافه کردن چروک به مدل های خود. بنابراین من قصد دارم شروع کنم
00:00:14 با یک مدل بسیار ساده برای نشان دادن این.
00:00:16 من قصد دارم بارگیری Poly Sphere که مدل شروع مورد علاقه من است. انجام دادن
00:00:20 این من قصد دارم بر روی دکمه Default ZScript کلیک کرده و این فقط یک است
00:00:24 تکنیک میانبر برای بالا آوردن Poly Sphere.
00:00:27 بنابراین من روی صفحه راه اندازی، روی Poly Sphere کلیک میکنم. بلافاصله آن را در
00:00:31 بوم و من در حالت ویرایش هستم و در اینجا آن است. حالت ویرایش فعال شده است و من
00:00:36 می تواند مدل را بچرخاند. من قصد دارم به پالت ابزار بروم و روی Geometry کلیک کنم
00:00:42 و تعدادی از Subdivisions را با حرکت دادن این نوار لغزنده به پایین کاهش دهید.
00:00:45 من می خواهم به اضافه کردن یک زن و شوهر از سطوح پایین تر از زیر بخش با کلیک بر روی
آموزش مدلسازی زیبراش بازسازی زیربنای. بنابراین این همانند تقسیم مدل است.
00:00:55 این سطح پایین تر از Subdivisions را اضافه می کند. بنابراین من در مورد این سطح پایین هستم که خوب است
00:00:59 اکنون حالت قاب را در اینجا روشن می کنیم، می توانیم قاب سیم را که روی شیء دیده می شود ببینیم
00:01:04 و من می خواهم یک زن و شوهر چندگانه ایجاد کنم. بنابراین بیایید به Transform برگردیم، روشن کن
00:01:08 انتخاب نقطه، بنابراین انتخاب کمی دقیق است و من فقط رفتن به
00:01:12 Ctrl + Shift را فشار دهید، کشیدن، پانل را از رایانه لوحی آزاد کنید، آنجا برویم. این هست آنچه که اکنون داریم
00:01:18 حالا من به Polygroups می روم و گروه را انجام می دهم، یک - که رنگ را تغییر می دهد. من مطبوعات
00:01:24 Ctrl + Shift روی بوم کلیک کنید. ببینید حالا دو پلیگرید دارم هنگامی که من را
00:01:29 انحنا آن را به لبه خارج از آنچه که بر روی بوم قابل مشاهده است.
00:01:35 بنابراین برای مخفی کردن این قسمت از مدل، من فقط Ctrl + Shift + بر روی Polygroup من کلیک کنید.
00:01:39 آنجا برویم من قصد دارم به زوم در اینجا و من قصد دارم بر روی Crease کلیک کنید
00:01:46 دکمه وقتی که این کار را انجام می دهم، تغییر کوچکی به شکل یا بیشتر می بینید
00:01:49 مهمتر اینکه شما نیز یک خط کوچک خال خال را در اینجا می بینید، باید زوم را خیلی زیاد کنید نزدیک به دیدن این.
This dotted line indicates that there is a crease now on this edge. So when I
00:02:03 press F to center the model, Ctrl+Shift, so I can see the whole model and this
00:02:08 is little bit more obvious with Frame mode off. So I'm going to turn Frame mode
00:02:12 off and increase the Subdivisions on the model and there we see a nice hard
00:02:18 edge has been created on that Polygroup. Thanks to the creasing.
00:02:21 I'm going to go through the process one more time. So let's turn Frame mode
00:02:26 back on. Let's make another Polygroup. Let's say we are going to do this area
00:02:31 right area. So Ctrl+Shift+Drag then release. I have this area right here. Just
00:02:37 to make it slightly more interesting, let's remove this middle section here too.
00:02:41 So Ctrl+Shift+Drag over here, release the Shift key and let go. Now I'm going
00:02:48 to make a Polygroup. To make a crease on a model you don't need to make
00:02:53 polygroups, but I find it's a good idea. Makes it a little bit more easy to
00:02:57 work with, especially if you had to go back and change something about the model.
00:03:01 Press that Crease button and our crease is now applied to this polygroup.
00:03:06 Ctrl+Shift+Click, you can see that the model has been slightly changed in its
00:03:10 shape but it's much more obvious, once I increase that Subdivision level. Turn
00:03:16 off Frame button. You can really see it there.
00:03:18 I bring this down again. I'm going to turn on Frame mode and isolate this group
00:03:24 again by pressing Ctrl+Shift+Click on it. Now it's isolated and to remove that
00:03:30 crease, I just press Uncrease. Ctrl+ Shift+Click, increase the Subdivisions.
00:03:39 Turn off Frame mode and we are back to where we were before. There is a little
00:03:43 bit of residual crease there. We can get rid of this by choosing the Smooth
00:03:48 brush from the Brush library. Reduce the intensity and just paint over to
00:03:56 smooth out that area.
00:03:57 So it doesn't perfectly remove that crease but it does a pretty good job. But
00:04:04 that's a good way to get started. If you want to make some kind of hard surface
00:04:08 model like a piece of armor or some kind of product or something like that,
00:04:12 this is a really good technique for making more of a manufactured look and less
00:04:17 of an organic look.