آموزش ZBrush مدلسازی به صورت سه بعدی
هنگامی که شما با یک مدل کار می کنید که دارای بسیاری از ابزارهای زیر است، گاهی اوقات شما هستید
رفتن به خواسته به سرعت قادر به آینه یک Subtool از یک طرف از
شی به دیگری، یا شما می خواهید به سرعت سوپروتایل را کپی کنید، یا می خواهید
این شی و تمام زیرشاخه های آن را به عنوان یک شیء سه بعدی ای که شما می توانید صادر کنید
در برنامه دیگری از 3D، مانند مایا باز کنید.
هیچ کدام از این قابلیت ها در ZBrush به عنوان زیر ابزار در نظر گرفته نشده است. بودن
قادر به انجام این کار، شما نیاز به نصب Plug-in Pre Subtool Master. من دارم میروم
00:00:30 به شما نشان می دهد که شما می توانید این افزونه را پیدا کنید و چگونه آن را نصب کنید، و سپس
00:00:34 به سرعت چگونه می توانید از آن استفاده کنید.
00:00:36 برای پیدا کردن پلاگین، شما می خواهید یک مرورگر اینترنت را باز کنید و با هرکدام از آنها شروع کنید
00:00:41 موتور جستجو و تایپ در Subtool Master Plug-in در زمینه جستجو.
00:00:47 هنگامی که شما در این مدت جستجو می کنید، اولین لینک به ZBrushCentral خواهد بود؛
00:00:52 ZBrushCentral وب سایت اصلی برای انجمن ها و ارسال آثار هنری دیگر است
00:00:58 هنرمندان ZBrush. این اساسا مرکز جامعه ZBrush است.
00:01:01 هنگامی که شما به این وبسایت بروید، یک رشته را روی Subtool، که توسط رایان آغاز شده، پیدا خواهید کرد
00:01:06 Kingslien، و در اینجا یک لینک، که در آن اگر بر روی این کلیک کنید شما می توانید
00:01:10 دانلود پلاگین ما همچنین دستورالعمل نصب را در اینجا داریم
00:01:14 اما من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه این کار را انجام دهید، بسیار ساده است.
00:01:16 هنگامی که آن را به دسکتاپ دانلود می شود، آن فایل Zip خواهد بود و شما می توانید انتخاب کنید
00:01:21 استخراج تمام و سپس یک دایرکتوری را انتخاب کنید. حالا شما می خواهید انتخاب کنید
00:01:26 دایرکتوری خاص بنابراین به کامپیوتر خود بروید. شما میخواهید بروید
00:01:33 فایل برنامه / Pixologic / ZStartup / ZPlugs پوشه. بنابراین فایل برنامه / Pixologic /
00:01:50 ZBrush3 / ZStartup / ZPlugs، و سپس فایل ها را استخراج کنید.
00:01:56 Once the file extracts, take a look in the ZPlugs folder, and you will see that
00:02:01 there is a ZScript file, a Readme, and a folder called SubtoolMasterData. These
00:02:07 are the three files that you need in the ZStartup, ZPlugs folder. You don't
00:02:11 need to do anything else to these files. You want to make sure that they go to
00:02:15 the right place though. If Plug-in is not installed correctly in ZBrush, it can
00:02:19 cause problems when you running ZBrush. So you want to make sure that you have
00:02:23 that all correct.
00:02:24 Now, I'm going to start ZBrush. Load up the Demo Soldier from the startup page,
00:02:29 and this demonstration model has subtools already.
00:02:36 Now, once installed, you can find the SubtoolMaster Plug-in under ZPlugs,
00:02:41 SubtoolMaster, and here is the button that I activated. What I want to do is I
00:02:46 want to mirror this glove from this hand over to this hand using the Plug-in.
00:02:51 So first I'm going to select the glove, so it's highlighted, and I'm going to
00:02:56 go to ZPlugs and click SubtoolMaster, and I'm going to choose Mirror. It's
00:03:01 going to give me a few options when I choose this.
00:03:04 It's going to ask me if I want to merge into one subtool or I want to append as
00:03:08 a new subtool. In other words, do I want one subtool that contains both gloves
00:03:12 or do I want a separate subtool. I'm going to choose separate subtool, and I'm
00:03:17 going to leave it on the X axis, and I'm going to press OK. After a couple of
00:03:22 seconds, now I have a second glove on the other hand, a mirror copy.
00:03:27 You could do this manually in ZBrush but it takes many more steps, it's much
00:03:31 easier to do it with the Plug-in, and since its a very easy Plug-in to install
00:03:35 and is free, it's worth the time to download and install it.
00:03:38 A few other things you can do using the Plug-in. You can simply duplicate a
00:03:43 subtool; you can merge subtools into a single subtool. So we could take his
00:03:48 glove, his goggles, and his wristband, and make that all one subtool.
00:03:51 You can also instantly increase the Subdivision Level of all the subtools at
00:03:56 once with one button click, as opposed to going through and doing each one
00:03:59 individually.
00:04:00 Then you can export all of the object and all its subtools as a single object
00:04:06 and bring this into a program such as Maya or 3ds Max; that's an OBJ format
00:04:11 file, and you will see all the subtools. Otherwise, you are forced to export
00:04:16 each individual subtool by itself, which can take a lot of time.
00:04:19 So the Subtool Master Plug-in extends the functionality of subtools. It's worth
00:04:24 the time to download and install this; you will find that it makes working with
00:04:27 subtools much easier.