بنابراین اگر مدل داشته باشید که دارای تعدادی از ابزارهای زیر است به عنوان بخشی از مدل مانند
سرباز نسخه ی نمایشی. من DemoSoldier که فقط یکی از مدل هایی است که دارم
کشتی هایی با ZBrush داشته و دارای بسیاری از ابزارهای زیر است و من می خواهم این مدل را مطرح کنم
با استفاده از ابزار Transpose. بنابراین من قصد دارم تمام مدل ها را به جز برای
بازو و من قصد دارم به چرخش، کشیدن ابزار و ایجاد چرخش من.
خوب، شما بلافاصله می توانید مشکل را مشاهده کنید، دستکش و کمربند مچ دست خود را
در اینجا و همچنین بخشی از زره اش با بخشی از مدل که من نیست حرکت می کند
چرخش با استفاده از Transpose. برای رفع آن شما مجبورید بروید و مدل خود را مطرح کنید
و وارد و سپس هر وظیفه زیر را تغییر دهید، به طوری که آن را مطابق با
مطرح کردن مدل به خوبی می توانید تصور کنید این زمان زیادی را می گیرد و تا حدودی خسته کننده است.
راه حل این مشکل این است که از پلاگین Master Transpose استفاده کنید. این
Transpose Master Plugin یک پلاگین رایگان است که از Pixologic در دسترس است. این
ساده ترین راه برای پیدا کردن پلاگین این است که در Plugin Master Transpose وارد کنید
00:01:12 گوگل و سپس به ZbrushCentral بروید. com با استفاده از لینک Google و شما می خواهید
00:01:18 یافتن موضوع شروع شده توسط ryankingslien و در این موضوع شما پیدا کنید
00:01:22 پیوند اگر روی این کلیک کنید، افزونه را به دسک تاپ خود دانلود کنید و سپس شما
میخواهم تمام فایلهای پوشه zip را به Pixologic، Zbrush3،
Zstartup، پوشه ZPlugs. هنگامی که شما برای انجام این کار، همانطور که می بینید، من هر دو Transpose Master و
00:01:42 SubtoolMaster در این پوشه. شما فقط می توانید به طور مستقیم به آن پوشه و
00:01:47 شما مجبور نیستید برای آن فایلها کاری انجام دهید. این همه چیزی است که باید انجام دهید
00:01:50 و هنگامی که ZBrush را در منوی Zplugin راه اندازی مجدد میکنید، Transpose Master را مشاهده خواهید کرد.
00:01:55 اجازه دهید من تغییرات را که به مدل من ساخته ام، رها کنم و اجازه دهیم نگاهی به چگونگی آن داشته باشیم
00:02:00 Transpose Master works in action. I'm going to go the Masking menu and I'm
00:02:05 going to clear my mask. Now what I'm going to do is activate the Plugin. So I'm
00:02:10 going to Press TPoseMesh to activate the plugin. So what does this plugin do?
00:02:14 Well it actually makes a copy of your model. So when I press this it's going to
00:02:19 make a copy of the soldier, you will see it actually working in action and this
00:02:25 is known as the TPoseMesh.
00:02:27 So this is a single model made up of all the subtools of my other model and
00:02:32 it's at the lowest resolution. So I can go through -- let's mask off his waist
00:02:37 here. I want to hold Ctrl and Alt to unmask that part. I'm going to rotate to
00:02:43 side and I'm in Edit mode, I'm going to choose Rotate. I'm going to make it
00:02:50 bend form the waist, so I'm dragging this out, tied to the top here. Let me
00:02:58 reposition the pivot here and then make a change to it. Let's make him bend
00:03:06 backwards and maybe give him a little bit of twist. Let's Clear, mask one of
00:03:21 his legs, invert the mask, I'm going to zoom in. I got a little bit of this
00:03:30 foot there, so I'm going to hold Ctrl+ Alt to unmask any part of his foot. I
00:03:34 will rotate to the side, hold the Shift key to snap to a side view as you
00:03:40 rotate, drag from the pelvis down just below the shoe and rotate this foot.
00:03:48 Add a little bit more to the mask, select from the knee and rotate this. Let's
00:04:01 try blurring that mask a little bit. Okay. This Soldier is part of a very
00:04:13 unfortunate dance troupe. Let's clear the mask, now that I have him posed, I
00:04:20 can go back to the Zpulgin menu and click on Tpose to SubT and what this does
00:04:27 is it takes all the changes that I made to the TPoseMesh and transfers it back
00:04:32 to my original Mesh.
00:04:33 Sometimes it takes a few seconds to do depending on how complicated the model
00:04:38 is. Once I click it you will actually see it working in action. So it was going
00:04:43 through there and making all the changes that I made to that and copying it to
00:04:47 the original. Now I have my original posed and all of the subtools are still
00:04:52 separated. I'm going to have to go through here and tweak the position of some
00:04:56 of the subtools and maybe say make some changes with the sculpting brushes but
00:05:00 it's still a lot easier and faster than trying to position each and every
00:05:05 subtool by itself.