دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش تصویری ZBrush به زبان فارسیZBrush Installing the Transpose Master plugin


آموزش تصویری ZBrush 




بنابراین اگر مدل داشته باشید که دارای تعدادی از ابزارهای زیر است به عنوان بخشی از مدل مانند

  سرباز نسخه ی نمایشی. من DemoSoldier که فقط یکی از مدل هایی است که دارم

  کشتی هایی با ZBrush داشته و دارای بسیاری از ابزارهای زیر است و من می خواهم این مدل را مطرح کنم

  با استفاده از ابزار Transpose. بنابراین من قصد دارم تمام مدل ها را به جز برای

  بازو و من قصد دارم به چرخش، کشیدن ابزار و ایجاد چرخش من.

 خوب، شما بلافاصله می توانید مشکل را مشاهده کنید، دستکش و کمربند مچ دست خود را

  در اینجا و همچنین بخشی از زره اش با بخشی از مدل که من نیست حرکت می کند

  چرخش با استفاده از Transpose. برای رفع آن شما مجبورید بروید و مدل خود را مطرح کنید

  و وارد و سپس هر وظیفه زیر را تغییر دهید، به طوری که آن را مطابق با

  مطرح کردن مدل به خوبی می توانید تصور کنید این زمان زیادی را می گیرد و تا حدودی خسته کننده است.

  راه حل این مشکل این است که از پلاگین Master Transpose استفاده کنید. این

 Transpose Master Plugin یک پلاگین رایگان است که از Pixologic در دسترس است. این

  ساده ترین راه برای پیدا کردن پلاگین این است که در Plugin Master Transpose وارد کنید

00:01:12 گوگل و سپس به ZbrushCentral بروید. com با استفاده از لینک Google و شما می خواهید

00:01:18 یافتن موضوع شروع شده توسط ryankingslien و در این موضوع شما پیدا کنید

00:01:22 پیوند اگر روی این کلیک کنید، افزونه را به دسک تاپ خود دانلود کنید و سپس شما

 میخواهم تمام فایلهای پوشه zip را به Pixologic، Zbrush3،

 Zstartup، پوشه ZPlugs. هنگامی که شما برای انجام این کار، همانطور که می بینید، من هر دو Transpose Master و

00:01:42 SubtoolMaster در این پوشه. شما فقط می توانید به طور مستقیم به آن پوشه و

00:01:47 شما مجبور نیستید برای آن فایلها کاری انجام دهید. این همه چیزی است که باید انجام دهید

00:01:50 و هنگامی که ZBrush را در منوی Zplugin راه اندازی مجدد میکنید، Transpose Master را مشاهده خواهید کرد.

00:01:55 اجازه دهید من تغییرات را که به مدل من ساخته ام، رها کنم و اجازه دهیم نگاهی به چگونگی آن داشته باشیم


00:02:00  Transpose Master works in action. I'm  going to go the Masking menu and I'm

00:02:05  going to clear my mask. Now what I'm  going to do is activate the Plugin. So I'm

00:02:10  going to Press TPoseMesh to activate  the plugin. So what does this plugin do?

00:02:14  Well it actually makes a copy of your  model. So when I press this it's going to

00:02:19  make a copy of the soldier, you will  see it actually working in action and this

00:02:25  is known as the TPoseMesh.

00:02:27  So this is a single model made up of  all the subtools of my other model and

00:02:32  it's at the lowest resolution. So I can  go through -- let's mask off his waist

00:02:37  here. I want to hold Ctrl and Alt to  unmask that part. I'm going to rotate to

00:02:43  side and I'm in Edit mode, I'm going  to choose Rotate. I'm going to make it

00:02:50  bend form the waist, so I'm dragging  this out, tied to the top here. Let me

00:02:58  reposition the pivot here and then  make a change to it. Let's make him bend

00:03:06  backwards and maybe give him a little  bit of twist. Let's Clear, mask one of

00:03:21  his legs, invert the mask, I'm going  to zoom in. I got a little bit of this

00:03:30  foot there, so I'm going to hold Ctrl+ Alt to unmask any part of his foot. I

00:03:34  will rotate to the side, hold the  Shift key to snap to a side view as you

00:03:40  rotate, drag from the pelvis down  just below the shoe and rotate this foot.

00:03:48  Add a little bit more to the mask,  select from the knee and rotate this. Let's

00:04:01  try blurring that mask a little bit.  Okay. This Soldier is part of a very

00:04:13  unfortunate dance troupe. Let's clear  the mask, now that I have him posed, I

00:04:20  can go back to the Zpulgin menu and  click on Tpose to SubT and what this does

00:04:27  is it takes all the changes that I made  to the TPoseMesh and transfers it back

00:04:32  to my original Mesh.

00:04:33  Sometimes it takes a few seconds to do  depending on how complicated the model

00:04:38  is. Once I click it you will actually  see it working in action. So it was going

00:04:43  through there and making all the  changes that I made to that and copying it to

00:04:47  the original. Now I have my original  posed and all of the subtools are still

00:04:52  separated. I'm going to have to go  through here and tweak the position of some

00:04:56  of the subtools and maybe say make some  changes with the sculpting brushes but

00:05:00  it's still a lot easier and faster  than trying to position each and every

00:05:05  subtool by itself.