آموزش zbrush اسکالپتینگ دیجیتال
هنگامی که می خواهید جزئیات دقیقی در مدل خود ایجاد کنید، مانند پوست، منافذ، یا چروک ها، و یا سایر عناصر بافت، یکی از روش های عالی برای انجام این کار استفاده از آن است چه ZBrush به Alphas می گوید. Alphas به سادگی دو بعدی، سیاه و سفید هستند بافت نام آلفا در ابتدا کمی گیج کننده است، اما این چیزی است ZBrush آن را فراخوانی می کند، و به همین ترتیب ما به آنها اشاره خواهیم کرد. اما شما می توانید ببینید Alphas در اینجا در کتابخانه آلفا آموزش اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش واقع شده است، و این است همه Alphas که وقتی اولین بار ZBrush را اجرا می کنید بار را بارگذاری می کنید. بنابراین بیایید نگاهی بیاندازیم چگونه می توانیم از این استفاده کنیم. من قصد دارم مدل oldMan_Painted را بارگذاری کنم و این برای حق بیمه در دسترس است کاربران در اینجا شخصیت قدیمی من است. من او را بر روی بوم کشیده ام؛ من هستم تغییر به حالت ویرایش، بنابراین حالا من می توانم او را در اطراف چرخش. بیایید نزدیک به او نگاه کنیم او در حال حاضر یک مدل نسبتا متراکم است، اما من قصد دارم هندسه را حتی افزایش دهم کمی بیشتر.آموزش اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش آموزش اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش بنابراین من این کار را با گسترش پالت هندسه انجام خواهم داد. من قصد دارم یکبار دکمه Divide را کلیک کنم. بگذارید پنج سطح را به او بدهیم زیربخش و سپس یک بار دیگر؛ چند ثانیه طول می کشد، اما زمانی که من می توانید ببینید موس را روی نماد موجود در پالت ابزار قرار دهید، می توانید از آن دیدن کنید آمار او اکنون حدود سه میلیون چند ضلعی را دریافت می کند که باید کافی باشد اما اگر بتوانید یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید می توانید حتی بیشتر بسازید. بنابراین برای استفاده از Alphas، می توانم کتابخانه را در اینجا گسترش دهم. به طور پیش فرض، وجود ندارد آلفا انتخاب شده است، اما من قصد دارم آلفا 33 را انتخاب کنم که این فلش است. من ..... را دارم آموزش اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش برس استاندارد انتخاب شده است، و من قصد دارم به DragRect تغییر دهم.
00:01:39 So when I drag you can see very clearly that an arrow appears. So this arrow is
00:01:46 like the end of the tip of the Sculpting Brush, as in the shape. It's very
00:01:50 similar to when you are creating custom brushes in Photoshop or Painter even,
00:01:56 when you create different nozzle ends for your brush, it's the same kind of idea.
00:02:00 So now he is looking like some kind of a superhero. When I switch my Stroke
00:02:06 Type to Free Hand; I'm going to reduce my Draw Size and paint on the surface,
00:02:13 and you can see now that arrow shape is at the end of my brush. I get a long
00:02:19 snaky arrow on his face.
00:02:21 If I switch my Stroke Type to Spray, when I paint, now I have got dozens of
00:02:27 little arrows that quickly create a texture on his face.
00:02:32 So the Standard brush alone in combination with Alpha, I already have at least
00:02:36 three variations that I can work with.
00:02:39 So let's create something a little bit more elegant. I'm going to press Undo a
00:02:41 few times to get rid of the arrows, and I will see how we can actually create
00:02:46 pores on his face.
00:02:48 I'm going to zoom in now, and I'm going to switch the Alpha to Alpha 23, and
00:02:58 I'm going to choose DragRect again. I'm going to lower the Intensity of the
00:03:05 brush, so it's not quite so strong. I'm going to hold the Alt key and then
00:03:14 start dragging on his nose to create some pores.
00:03:17 I can vary the size by the amount that I drag, but the DragRect stroke Draw
00:03:26 Size doesn't really do anything, the size of the brush depends on how large it
00:03:31 is when you finally let go of the stroke after dragging it out on the surface.
00:03:35 If I want to make bumps, I can just release the Alt key and drag. By releasing
00:03:41 the Alt key I'm now in Z Add mode, so I'm actually pushing out from the
00:03:45 surface. I can smooth these out by holding the Shift key and lightly brushing
00:03:51 over them. I could do some on his nose.
00:03:58 Now, when I work I like to lower the Intensity of the Smooth Brush. So I'm
00:04:02 going to select the Smooth Brush. By default its set to 100, so I'm going to
00:04:07 lower this down to around 18 or 20 is fine. I want to switch back to the
00:04:15 Standard Brush.
00:04:16 You notice when I switch back the settings are still the same for this brush; I
00:04:21 still have my Alpha loaded and its still set to the DragRect style, so now when
00:04:25 I drag out, I continue to make bumps. Hold the Shift key and smooth. I just
00:04:33 continue to do this on the surface. It's somewhat of a hypnotizing process.
00:04:43 Hold the Alt key to press end of the surface.
00:04:46 So you should experiment with using the different Alphas that come with ZBrush,
00:04:55 combine them with the different stroke types and even the different brush types
00:05:00 and see how many variations you can come up with.
It's a lot of fun to work with and there is an awful lot of creative potential in using Alphas on your sculptures.