دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش ZBrush Digital Sculpting Sculpting fine details with alphas


آموزش zbrush اسکالپتینگ دیجیتال



هنگامی که می خواهید جزئیات دقیقی در مدل خود ایجاد کنید، مانند پوست، منافذ، یا چروک ها، و یا سایر عناصر بافت، یکی از روش های عالی برای انجام این کار استفاده از آن است چه ZBrush به Alphas می گوید. Alphas به سادگی دو بعدی، سیاه و سفید هستند بافت نام آلفا در ابتدا کمی گیج کننده است، اما این چیزی است ZBrush آن را فراخوانی می کند، و به همین ترتیب ما به آنها اشاره خواهیم کرد. اما شما می توانید ببینید Alphas در اینجا در کتابخانه آلفا آموزش  اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش  واقع شده است، و این است همه Alphas که وقتی اولین بار ZBrush را اجرا می کنید بار را بارگذاری می کنید. بنابراین بیایید نگاهی بیاندازیم چگونه می توانیم از این استفاده کنیم. من قصد دارم مدل oldMan_Painted را بارگذاری کنم و این برای حق بیمه در دسترس است کاربران در اینجا شخصیت قدیمی من است. من او را بر روی بوم کشیده ام؛ من هستم تغییر به حالت ویرایش، بنابراین حالا من می توانم او را در اطراف چرخش. بیایید نزدیک به او نگاه کنیم او در حال حاضر یک مدل نسبتا متراکم است، اما من قصد دارم هندسه را حتی افزایش دهم کمی بیشتر.آموزش  اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش آموزش  اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش   بنابراین من این کار را با گسترش پالت هندسه انجام خواهم داد. من قصد دارم یکبار دکمه Divide را کلیک کنم. بگذارید پنج سطح را به او بدهیم زیربخش و سپس یک بار دیگر؛ چند ثانیه طول می کشد، اما زمانی که من می توانید ببینید موس را روی نماد موجود در پالت ابزار قرار دهید، می توانید از آن دیدن کنید آمار او اکنون حدود سه میلیون چند ضلعی را دریافت می کند که باید کافی باشد اما اگر بتوانید یک کامپیوتر قدرتمند داشته باشید می توانید حتی بیشتر بسازید. بنابراین برای استفاده از Alphas، می توانم کتابخانه را در اینجا گسترش دهم. به طور پیش فرض، وجود ندارد آلفا انتخاب شده است، اما من قصد دارم آلفا 33 را انتخاب کنم که این فلش است. من ..... را دارم  آموزش  اسکالپتینگ دیجیتال زیبراش برس استاندارد انتخاب شده است، و من قصد دارم به DragRect تغییر دهم.


00:01:39  So when I drag you can see very clearly  that an arrow appears. So this arrow is

00:01:46  like the end of the tip of the  Sculpting Brush, as in the shape. It's very

00:01:50  similar to when you are creating  custom brushes in Photoshop or Painter even,

00:01:56  when you create different nozzle ends  for your brush, it's the same kind of idea.

00:02:00  So now he is looking like some kind  of a superhero. When I switch my Stroke

00:02:06  Type to Free Hand; I'm going to reduce  my Draw Size and paint on the surface,

00:02:13  and you can see now that arrow shape  is at the end of my brush. I get a long

00:02:19  snaky arrow on his face.

00:02:21  If I switch my Stroke Type to Spray,  when I paint, now I have got dozens of

00:02:27  little arrows that quickly  create a texture on his face.

00:02:32  So the Standard brush alone in  combination with Alpha, I already have at least

00:02:36  three variations that I can work with.

00:02:39  So let's create something a little bit  more elegant. I'm going to press Undo a

00:02:41  few times to get rid of the arrows,  and I will see how we can actually create

00:02:46  pores on his face.

00:02:48  I'm going to zoom in now, and I'm  going to switch the Alpha to Alpha 23, and

00:02:58  I'm going to choose DragRect again.  I'm going to lower the Intensity of the

00:03:05  brush, so it's not quite so strong.  I'm going to hold the Alt key and then

00:03:14  start dragging on his nose to create some pores.

00:03:17  I can vary the size by the amount  that I drag, but the DragRect stroke Draw

00:03:26  Size doesn't really do anything, the  size of the brush depends on how large it

00:03:31  is when you finally let go of the  stroke after dragging it out on the surface.

00:03:35  If I want to make bumps, I can just  release the Alt key and drag. By releasing

00:03:41  the Alt key I'm now in Z Add mode,  so I'm actually pushing out from the

00:03:45  surface. I can smooth these out by  holding the Shift key and lightly brushing

00:03:51  over them. I could do some on his nose.

00:03:58  Now, when I work I like to lower the  Intensity of the Smooth Brush. So I'm

00:04:02  going to select the Smooth Brush. By  default its set to 100, so I'm going to

00:04:07  lower this down to around 18 or 20  is fine. I want to switch back to the

00:04:15  Standard Brush.

00:04:16  You notice when I switch back the  settings are still the same for this brush; I

00:04:21  still have my Alpha loaded and its  still set to the DragRect style, so now when

00:04:25  I drag out, I continue to make bumps.  Hold the Shift key and smooth. I just

00:04:33  continue to do this on the surface.  It's somewhat of a hypnotizing process.

00:04:43  Hold the Alt key to press end of the surface.

00:04:46  So you should experiment with using the  different Alphas that come with ZBrush,

00:04:55  combine them with the different stroke  types and even the different brush types

00:05:00  and see how many  variations you can come up with.

  It's a lot of fun to work with and  there is an awful lot of creative potential  in using Alphas on your sculptures.