دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش ZBrush Digital Sculpting Storing morph targets

 

خرید آموزش زیبراش

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش به زبان فارسی


هنگامی که شما بر روی یک مدل دیجیتال در ZBrush کار میکنید، ممکن است بخواهید آن را انجام دهید

  تغییرات در مدل. تغییرات را می توان برای انیمیشن و یا یک عدد استفاده کرد

 از اهداف دیگر برای انجام این کار، می توانید از اهداف مورف استفاده کنید. اهداف مورف یک است

  ابزار بسیار متنوع. برای نشان دادن اینکه چگونه کار می کنند، من قصد دارم بارگذاری کنم

  مدل oldMan_Painted. من قصد دارم آن را به بوم بکشم و سپس به یاد داشته باشید،

  شما می خواهید به حالت ویرایش بروید برای انجام این کار می توانید دکمه T را نیز فشار دهید. من کلید F را فشار می دهم تا مرکز

  مدل و سپس هنگامی که شما می خواهید برای ذخیره یک مورف هدف، شما به سادگی به ابزار بروید

 پالت و گسترش مورف هدف و همه شما باید انجام دهید این است مطبوعات فروشگاه MT،

 این ذخیره سازی برای مورف هدف است. هنگامی که این دکمه ها را در دسترس می بینید، پس شما

00:00:44 می دانید که هدف Morph ذخیره شده است.

00:00:46 شما همیشه می توانید یکی از مورف Target را برای هر مدل خاص ذخیره کنید، اما

00:00:50 حالا که من Morph Target را ذخیره کرده ام، من قصد دارم به Brush Move بروید

00:00:55 و زوم کنید و اگر میخواهید عاشق پیر باشید، همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که

00:00:59 شروع به کشیدن بر روی ابرو خود، شاید این را بالا ببرید. من متضاد هستم

00:01:06 به طوری که می دانید که هر دو ابرو به همان شکل در خارج مطرح می شوند

00:01:14 و در همان سطح برداشته شده در داخل، بیایید این را به دست آوریم.

00:01:17 من آن را کمی بالا می برم، او را واقعا نگاه عصبانی. حالا من ساخته ام

00:01:24 این تغییرات، اما اگر می خواهم دوباره به نسخه اصلی بازگردم، می توانم بگویم

00:01:27 دکمه سوئیچ را فشار دهید و این بین دو نسخه مدل تغییر می کند.

00:01:32 من همچنین می توانم از کشویی استفاده کنم. اگر به سمت چپ بکشم، شروع به غلبه بر این می کنم

00:01:41 مورف و اگر آن را به سمت راست بکشیم، این مقدار مورف و

00:01:48 اگر می خواهم تغییراتی را که من در مدل ایجاد کرده ام را متوقف کنم، می توانم حذف کنم

00:01:52 Morph Target و Morph Target را از حافظه حذف و ذخیره می کند

00:01:57 به عنوان بخشی دائمی از مدل تغییر می کند.

00:01:59  I'm going to undo that, so that I have  my Morph Target still available. Another

00:02:04  way that Morph Targets can be useful,  if you remember, as you start a session

00:02:08  working on a model, you probably want  to store a Morph Target from the very

00:02:12  beginning. Now one of the reasons you  might want to do this is, so that you can

00:02:15  use the Morph brush. The Morph brush  actually allows you to paint the changes

00:02:21  between the model and the stored Morph  Target. So I have a Morph Target stored,

00:02:27  I can tell because I have these  buttons available and I can lower the brush

00:02:31  size here and as I start painting on  the model, what's going is it's actually

00:02:36  painting back to the original shape of my model.

00:02:41  I'm going to undo those changes. The  Morph Target can be thought of as an undo

00:02:47  brush. As I make changes to my model,  I can lower the intensity and then very

00:02:53  selectively paint and undo on the model.  Let's say I wanted to make a change

00:02:57  just to that part, now I have that  available. So this is a one reason why you

00:03:02  probably want to store a Morph Target  right when you start working on a model.

00:03:05  Because if you have made a change,  let's say I have made something with the

00:03:10  Standard brush, I'm going to switch to  Standard and I'm going to make just a

00:03:15  radical change here and I have decided  that I like the parts of the stroke and

00:03:20  I don't like others. I can switch to  the Morph brush and paint out the parts

00:03:26  that I don't like. You kind of wish  that every program had this kind of ability

00:03:32  to sort of paint, undo on to  the surface of the changes.

00:03:35  I think it would be hard to implement  it in something like excel, but I'm sure

00:03:39  somebody can figure how to do it. Then  we go, I have erased all those changes.

00:03:42  ZBrush is a great way to create blend  shape targets. If I decide that I want to

00:03:50  animate this character into program  such as Maya, I can first create my initial

00:03:55  sculpt with a neutral pose, like this  and then store a Morph Target and go

00:04:01  through and make changes to  just isolate the parts of the face.

00:04:04  Most animators will prefer that their  blend shape targets, their various facial

00:04:08  expression models have only one change  to part of the face at a time. In that

00:04:12  way, they can switch between the  different parts of the face and blend those

00:04:16  together to make expressions. So if I  bring my neutral pose in here and store a

00:04:21  Morph Target and then start to make  changes to just, say the eyebrows, I can

00:04:28  save this version of the model out, and  say, eyebrows up and hand that over to

00:04:33  my animator and make about 20 or 30  other blend shape targets, very quickly.

00:04:38  I have actually made probably 30 blend  shapes in a matter of hour using ZBrush.

00:04:43  The same amount of work in Maya would  take a lot longer. But a lot of animators

00:04:48  prefer to have isolated at one side  of the face, so they like to have the

00:04:54  symmetrical eyebrow raise, but they  only need one at a time. So to do this, I

00:04:58  can actually mask off half of the face,  then use the Morph brush, turn the

00:05:06  Intensity all the way up, and  carefully, paint out the changes made on this

00:05:15  side of the face when I remove the mask.  So I'm going to the Masking palette

00:05:19  and pressing Clear. Now I have the  character that has an eyebrow raised of one

00:05:25  side of the face and now you can go  back, I can save this out as left eyebrow

00:05:31  raised, hit Ctrl+Undo a few times and  then just do the other side, so I can

00:05:36  mask this out.

00:05:38  Choose the Morph brush, paint on this  side and now I can save this version out

00:05:43  with his right eyebrow raised. Of  course, I'm talking about his right eyebrow

00:05:47  and from his perspective. So that's a  great way that Morph Targets and the

00:05:51  Morph brush can be used together to  quickly make blend shape targets for your

00:05:54  model and like I say, you will find  that it makes the workflow for something

00:05:58  like facial expression models, much  more pleasant and much, much faster.