دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش ZBrush Digital Sculpting Building surfaces by extracting meshes


آموزش مدلسازی مقدماتی زیبراش ZBrush 

خرید آموزش زیبراش


پالت، من به قسمت Extract در پایین Subtools می روم. در اینجا چند کنترل وجود دارد که نحوه استخراج را تعیین می کند. من دارای ضخامت، صاف بودن لبه، یعنی E Smooth (E Smt) و صاف بودن سطح (S Smt). هنگامی که شما از این استفاده می کنید، قصد دارید تا آزمایش هایی انجام دهید. هیچ راهی برای دقیق دانستن اینکه چگونه می خواهید نگاه کنید تا زمانی که دکمه را فشار می دهید وجود ندارد. بنابراین ممکن است مجبور شوید چند بار این کار را انجام دهید تا درست شود. بیایید این را امتحان کنیم ببین چه اتفاقی افتاده. من قصد دارم عصاره را فشار دهم و آن را محاسبه می کنم و بعد از چند ثانیه من استخراج می کنم و به نظر می رسد که واقعا به خوبی کار می کند. بنابراین من قصد دارم Subtool Extract من را انتخاب می کنم، این یک ابزار زیر است که در قسمت پالت SubTool ظاهر می شود، من قصد دارم هندسه اصلی من را پنهان کنم، و آنجا می توانید ببینید که این استخراج است. و این بسیار شسته و رفته است، در واقع برخی از جزئیات در اینجا است که در مدل اصلی من است. این تراکم، وضوح این مش را با وضوح سطح زیربخش (SDiv) مطابقت می دهد و من موضوع اصلی را در آن دارم. بنابراین در حال حاضر نسبتا متراکم است، اما این خوب است. من قصد دارم این اندازه قلموی خود را در اینجا افزایش دهم و قصد دارم این را ویرایش کنم. من 00:02:58 می خواهم از Inflate Brush استفاده کنم وقتی این کار را انجام می دهم. من می خواهم تا یک انگور دور گردن درست کنم. بنابراین من تنها در نقاشی روی سطح تزریق کردهام و کلید Shift را برای صاف نگه میدارم، به همین دلیل فرآیند برگشتی و برگشتی ادامه خواهد داشت. من می توانم انگور را با ته نشینی و پس از آن با ضخامت در قسمت های مختلف ضخیم تر کنم. البته، اگر کلید Alt را در حین نقاشی با Brush Inflate نگه دارید، این روش دیگری برای کاهش سطح است، اما گاهی اوقات آن را کمی عجیب می بینم. من می خواهم از صاف استفاده کنم، من کمی کنترل بیشتری در این راه دارم.



00:03:36  I can turn my original object on here  and see how the vine is looking. And if I

00:03:40  want to make changes, go to the Move  Brush, draw the size. So if I don't want

00:03:45  to just cling exactly to the  surface, I can drag it out here, do some

00:03:54  smoothing, drag it, reposition it,  and there we go, I'm on my way to making

00:04:00  some interesting looking vines.

00:04:04  To make some leaves, I can  actually use some Alpha based on an actual

00:04:07  photograph of a leaf. I'm going to use  an oak leaf which I realize oak leaves

00:04:13  don't grow on vines, but that's the  image that I have. So we will put it on the

00:04:17  other side of his face. So let me zoom  out here. I'm going to go to the Alpha

00:04:22  palette and I'm going to choose Import,  and I have got my leaf image, it's just

00:04:27  called leaf. I'm going to switch to the  Standard Brush, and you will notice the

00:04:33  Alpha disappears. But the Alpha is  associated with the current brush. So in

00:04:39  other words this Alpha is being  applied with the Standard Brush.

00:04:42  If I switch to another brush such as  Clay, that Alpha disappears. If I choose a

00:04:47  different Alpha like this one, switch  back to Standard. I have my Leaf Brush again.

00:04:53  I'm going to make sure that the Stroke  type is set to DragRect, so I can drag

00:04:57  the leaf out, select my greenMan subtool,  and now when I drag out here I have

00:05:04  my leaf. Make a couple of them here. I  could even make them overlap a little

00:05:14  bit, so I have a few leaf shapes here.

00:05:18  I'm going to go to the Subtool  palette at the bottom. These settings worked

00:05:23  pretty well for the vines, so let's see  how they do with the leaves. I'm going

00:05:27  to press Extract, and give it a few  seconds, and then my subtool appears and

00:05:32  it looks like I did a pretty good job.

00:05:34  So if I select Extract and hide these,  there I have my leaves. This is the same

00:05:41  process, I can go through here and  start editing these. I'm going to turn my

00:05:45  Alpha off, and if I switch to the  Inflate Brush, make sure that doesn't have an

00:05:52  Alpha applied, just start  inflating and smoothing.

00:05:57  Another way to remove some of these  details is to choose the Clay Brush, make

00:06:03  sure there is no Alpha. Remember that  the Clay Brush fills in depressed areas

00:06:09  on the surface first. This is a  great way to remove some of that detail.

00:06:15  Remember that it's not adding geometry,  it's just pushing geometry around. It's

00:06:19  easy to forget that with a Clay  Brush because it works just like clay.

00:06:22  If I turn my original geometry back on  and I can start editing, and there we

00:06:29  go, I'm on my way to making some really  interesting leaves that conform to the

00:06:34  surface of the object.

00:06:36  And this is great for not only  details like this, but if you wanted to add

00:06:41  clothing like a shirt or pants to a  figure, it's great way to add objects like  that, anything that clings to the  surface of your original sculpture.