آموزش مدلسازی مقدماتی زیبراش ZBrush
پالت، من به قسمت Extract در پایین Subtools می روم. در اینجا چند کنترل وجود دارد که نحوه استخراج را تعیین می کند. من دارای ضخامت، صاف بودن لبه، یعنی E Smooth (E Smt) و صاف بودن سطح (S Smt). هنگامی که شما از این استفاده می کنید، قصد دارید تا آزمایش هایی انجام دهید. هیچ راهی برای دقیق دانستن اینکه چگونه می خواهید نگاه کنید تا زمانی که دکمه را فشار می دهید وجود ندارد. بنابراین ممکن است مجبور شوید چند بار این کار را انجام دهید تا درست شود. بیایید این را امتحان کنیم ببین چه اتفاقی افتاده. من قصد دارم عصاره را فشار دهم و آن را محاسبه می کنم و بعد از چند ثانیه من استخراج می کنم و به نظر می رسد که واقعا به خوبی کار می کند. بنابراین من قصد دارم Subtool Extract من را انتخاب می کنم، این یک ابزار زیر است که در قسمت پالت SubTool ظاهر می شود، من قصد دارم هندسه اصلی من را پنهان کنم، و آنجا می توانید ببینید که این استخراج است. و این بسیار شسته و رفته است، در واقع برخی از جزئیات در اینجا است که در مدل اصلی من است. این تراکم، وضوح این مش را با وضوح سطح زیربخش (SDiv) مطابقت می دهد و من موضوع اصلی را در آن دارم. بنابراین در حال حاضر نسبتا متراکم است، اما این خوب است. من قصد دارم این اندازه قلموی خود را در اینجا افزایش دهم و قصد دارم این را ویرایش کنم. من 00:02:58 می خواهم از Inflate Brush استفاده کنم وقتی این کار را انجام می دهم. من می خواهم تا یک انگور دور گردن درست کنم. بنابراین من تنها در نقاشی روی سطح تزریق کردهام و کلید Shift را برای صاف نگه میدارم، به همین دلیل فرآیند برگشتی و برگشتی ادامه خواهد داشت. من می توانم انگور را با ته نشینی و پس از آن با ضخامت در قسمت های مختلف ضخیم تر کنم. البته، اگر کلید Alt را در حین نقاشی با Brush Inflate نگه دارید، این روش دیگری برای کاهش سطح است، اما گاهی اوقات آن را کمی عجیب می بینم. من می خواهم از صاف استفاده کنم، من کمی کنترل بیشتری در این راه دارم.
00:03:36 I can turn my original object on here and see how the vine is looking. And if I
00:03:40 want to make changes, go to the Move Brush, draw the size. So if I don't want
00:03:45 to just cling exactly to the surface, I can drag it out here, do some
00:03:54 smoothing, drag it, reposition it, and there we go, I'm on my way to making
00:04:00 some interesting looking vines.
00:04:04 To make some leaves, I can actually use some Alpha based on an actual
00:04:07 photograph of a leaf. I'm going to use an oak leaf which I realize oak leaves
00:04:13 don't grow on vines, but that's the image that I have. So we will put it on the
00:04:17 other side of his face. So let me zoom out here. I'm going to go to the Alpha
00:04:22 palette and I'm going to choose Import, and I have got my leaf image, it's just
00:04:27 called leaf. I'm going to switch to the Standard Brush, and you will notice the
00:04:33 Alpha disappears. But the Alpha is associated with the current brush. So in
00:04:39 other words this Alpha is being applied with the Standard Brush.
00:04:42 If I switch to another brush such as Clay, that Alpha disappears. If I choose a
00:04:47 different Alpha like this one, switch back to Standard. I have my Leaf Brush again.
00:04:53 I'm going to make sure that the Stroke type is set to DragRect, so I can drag
00:04:57 the leaf out, select my greenMan subtool, and now when I drag out here I have
00:05:04 my leaf. Make a couple of them here. I could even make them overlap a little
00:05:14 bit, so I have a few leaf shapes here.
00:05:18 I'm going to go to the Subtool palette at the bottom. These settings worked
00:05:23 pretty well for the vines, so let's see how they do with the leaves. I'm going
00:05:27 to press Extract, and give it a few seconds, and then my subtool appears and
00:05:32 it looks like I did a pretty good job.
00:05:34 So if I select Extract and hide these, there I have my leaves. This is the same
00:05:41 process, I can go through here and start editing these. I'm going to turn my
00:05:45 Alpha off, and if I switch to the Inflate Brush, make sure that doesn't have an
00:05:52 Alpha applied, just start inflating and smoothing.
00:05:57 Another way to remove some of these details is to choose the Clay Brush, make
00:06:03 sure there is no Alpha. Remember that the Clay Brush fills in depressed areas
00:06:09 on the surface first. This is a great way to remove some of that detail.
00:06:15 Remember that it's not adding geometry, it's just pushing geometry around. It's
00:06:19 easy to forget that with a Clay Brush because it works just like clay.
00:06:22 If I turn my original geometry back on and I can start editing, and there we
00:06:29 go, I'm on my way to making some really interesting leaves that conform to the
00:06:34 surface of the object.
00:06:36 And this is great for not only details like this, but if you wanted to add
00:06:41 clothing like a shirt or pants to a figure, it's great way to add objects like that, anything that clings to the surface of your original sculpture.