صفر تا صد آموزش نرم افزار ZBrush
یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید به طور مستقیم به یک مدل 3D در ZBrush اعمال کنید، استفاده از یک است بافت بافت در اینجا در پالت بافت یافت می شود. اینها همه هستند بافت هایی که وقتی Zbrush شروع می شوند بار می شود، بنابراین این کتابخانه بافت Texture است. همانطور که روی این ها اشاره کردید، می توانید اطلاعات و همچنین یک دید خوب را پیدا کنید هر بافتی من قصد دارم یک مدل را بارگیری کنم و قصد دارم آن را انتخاب کنم file femaleHead_v01.ztl. این برای کاربران حقوقی ما در دسترس است. من قصد دارم آن را به بوم بکشم، T را فشار دهید تا به حالت ویرایش تغییر کند. شما می توانید حالت ویرایش را در حال حاضر فعال کنید. من به هندسه می روم، عدد را افزایش دهم از زیربخشها، کشویی SDiv. وقتی یک بافت از پالت را انتخاب میکنم، شما می بینید، ناگهان در اطراف صورت او پیچیده می شود. به نظر می رسد کمی عجیب و غریب، منظور من برای یک چیز، تصویر یک صحرا در اطراف یک زن پیچیده شده است چهره ای غیر معمول است و شما همچنین می توانید رنگ آن را مشاهده کنید بافت تحت تأثیر رنگ مواد است. بنابراین من قصد دارم از مواد موادی قرمز پیش فرض به مواد اولیه بپردازم و این یک رنگ اضافی برای آن نیست. همانطور که من بافت های مختلف را انتخاب می کنم پالت بافت، می توانید ببینید که آنها فورا به مدل اعمال می شوند. اگر من بافت چاک دهنده را انتخاب کنید، می توانید ببینید که چطور بافت واقعی است روی سطح مدل پیچیده شده است. بافت ها بسته به نوع بسته بندی می شوند مختصات UV مدل. مختصات UV به برنامه های 3D مانند ZBrush یا 3ds Max می گویند تصویر دو بعدی در اطراف یک ابعاد سه بعدی. برخی از این بافت ها مانند ستاره، در واقع دارای یک کانال آلفا هستند، بنابراین شما می توانید شفافیت را ببینید هنگامی که آنها را به یک مدل 3D اعمال می شود. همانطور که روی این تصویر نشان می دهم، می توانید ببینید که این بافت 32 بیت دارد بنابراین آن را دارد کانال آلفا. در حال حاضر مهم است که هنگام استفاده از Textures، این است که بافت ها رنگی را که برای یک مدل اعمال می شود، حذف می کند. پس اگر من بافت را خاموش کنید و رنگ مدل را به رنگ قرمز تغییر دهم و دوباره اعمال کنم
00:02:04 the Texture, the red color of the model can't be seen through the texture.
00:02:08 It's still there, I can turn all the Texture off, and see the red color, but as
00:02:13 long as I have a texture applied, that color is not visible. Think of the
00:02:17 texture as like a wrapping around the surface of the model that's obscuring the
00:02:21 color. If I change the color here, while the texture is applied, you won't see any update.
00:02:25 I'm going to change this to a purple. But if I turn Texture off, by choosing
00:02:30 this, now you see the nice purple there. This is really important to understand
00:02:35 when we get into Poly Painting which is painting on the model and then
00:02:40 converting that painting into a texture. You can create textures directly in
00:02:44 ZBrush by painting on the canvas. So to do this, I'm going to switch out of
00:02:50 Edit mode, I want to press Ctrl+N to clear the canvas, turn my Texture off, and
00:02:57 I'm going to use the Paintbrush and just paint some lines on the canvas.
00:03:04 I want to convert this into a texture. I go to the Texture palette. I'm going
00:03:10 to stick this into the tray just by clicking this. I'm going to set the size of
00:03:15 my Texture here, let's make it 1024x1024 and then I'm going to press GrabDoc.
00:03:24 When I do that, I have my new texture here. Well, some of the paintbrushes make
00:03:31 the Texture Library unavailable. If that happens, just switch to a different
00:03:35 brush and then you can open up the library. So here we have our new texture and
00:03:40 of course, you can also import images. So for instance, I can Import my
00:03:46 stuccoAlpha. It is a two-dimensional image so it works. Import this into the
00:03:52 Texture palette and use that as well, just like you can import it into the
00:03:56 Alpha library. It is the same thing.
00:03:58 Textures are a very important part of the workflow. If you decide that you want
00:04:01 to paint colors on 3D models and use those colors in other programs such as
00:04:07 Maya, when you are rendering a 3D object, you will find that ZBrush is also
00:04:11 fully functional as a texturing program for 3D objects.