قسمت بزرگی از شیء به نظر می رسد بر روی بوم ZBrush tutorials تعیین شده توسط مواد آن مواد در اینجا نیز در کتابخانه مواد یافت می شود. من هستم رفتن به کمی درباره این مواد صحبت می کند و به شما نشان می دهد که چگونه از آن استفاده کنید کتابخانه مواد برای تظاهرات، من قصد دارم از مدل greenMan_v01 استفاده کنم و این البته برای مشترکان حقوقی در دسترس است. هنگامی که آن را در پالت ابزار، من قصد دارم آن را روی بوم بکشم. به حالت ویرایش بروید و را فشار دهید F به مرکز شی اشاره کرد. حالا شما متوجه می شوید که بسیاری از اشیائی که ما با آن کار کرده ایم در طول دوره، مواد موادی قرمز به طور پیش فرض به آنها اعمال شده است. من میتوانم با کلیک کردن بر روی کتابخانه مواد و انتخاب یک کتاب، مواد را تغییر دهید مواد مختلف در اینجا می بینید که شی به نظر کاملا متفاوت است بسته به مواد مورد استفاده من این مواد در اینجا در اینجا بالا MatCap مواد نامیده می شود، به عنوان آنها یک نسخه خاص از مواد. مواد استاندارد نیز دارای کیفیت بسیار جالبی هستند به آنها. شما می توانید جسم خود را به صورت فلز، مانند فلز بافت، چیزی شاید چوبی بیشتر باشد، با استفاده از شیب ها و البته مواد اولیه. یکی دیگر از مواد بسیار مفید این رنگ تخت است که فقط به شما می دهد شبح در حال حاضر چگونه این مفید است؟ خوب، اگر شما در حال کار بر روی یک شی هستید گاهی اوقات خوب است که فقط شبح موجود در دسترس باشد تا زمانی که شما باشید شروع به ساختن آن کنید، می توانید فقط روی فرم ها تمرکز کنید. بنابراین اگر من به حرکت برگردم برس اینجا و شروع به تغییرات بکنید، نگاه کنید به چقدر می توانم به سرعت تغییر دهم شخصیت یک شی و همه چیز که من تمرکز می کنم این است که، در اشکال اولیه است، بگذار ببینم شخصیتی که من می توانم پیدا کنم، زمانی که من فقط روی آن تمرکز می کنم
00:01:59 silhouette. This might work a bit better for a character than this particular
00:02:05 model. I'm almost a little bit afraid to see what happens when I switch back here.
00:02:08 That's all right, because this has got a different personality now. But some
00:02:12 Materials are great for working when you are sculpting. They reveal lot about
00:02:17 the details in the sculpture and how it reacts to Shadowing on the ZBrush
00:02:21 canvas, and some materials are great when you are actually ready to make an
00:02:25 illustration and you want to add objects that have different material qualities
00:02:29 under the canvas, such as Reflected Map. This might not the as useful for
00:02:37 sculpting but when you are working on an illustration this is a really
00:02:40 interesting one to use. Now when I choose the different material I'm getting a
00:02:45 preview of the material. When I actually render the ZBrush canvas you will
00:02:51 start to see more of the qualities the material come through.
00:02:54 Now I'm not going to get into too much detail about Rendering right now. But
00:02:58 it's important to understand when you are just playing with materials to every
00:03:01 once and a while go to the Rendering menu and click on Best. And when I do that
00:03:06 you will see that the canvas starts to render it smooths out the detail and lot
00:03:10 of the shadowing becomes more subtle. And as I change materials let's try the
00:03:16 Gradient Map here. I still have Best Quality chosen as my Renderer.
00:03:22 So every time I make a change it's going to update. So it's going to render.
00:03:30 When I switch back to Preview I get a faster interaction. But let's take a
00:03:36 quick look again this is Preview and then when I choose Best, you can see the
00:03:41 differences. Slightly higher quality to the shading and the shadowing. So this
00:03:46 is how you change materials and there are a few extra special materials in
00:03:50 here. Spend a few minutes with your 3D objects and see how they look when you
00:03:54 apply different materials and then when you render.
00:03:57 Once you get comfortable using materials and changing materials then you are
ready to actually edit the materials themselves and come up with your ow special materials.