دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش ZBrush Color, Texture, and Materials Applying materials


خرید آموزش زیبراش فارسی

خرید آموزش زیبراش


قسمت بزرگی از شیء به نظر می رسد بر روی بوم  ZBrush tutorials تعیین شده توسط مواد آن مواد در اینجا نیز در کتابخانه مواد یافت می شود. من هستم رفتن به کمی درباره این مواد صحبت می کند و به شما نشان می دهد که چگونه از آن استفاده کنید کتابخانه مواد برای تظاهرات، من قصد دارم از مدل greenMan_v01 استفاده کنم و این البته برای مشترکان حقوقی در دسترس است. هنگامی که آن را در پالت ابزار، من قصد دارم آن را روی بوم بکشم. به حالت ویرایش بروید و را فشار دهید F به مرکز شی اشاره کرد. حالا شما متوجه می شوید که بسیاری از اشیائی که ما با آن کار کرده ایم در طول دوره، مواد موادی قرمز به طور پیش فرض به آنها اعمال شده است. من میتوانم با کلیک کردن بر روی کتابخانه مواد و انتخاب یک کتاب، مواد را تغییر دهید مواد مختلف در اینجا می بینید که شی به نظر کاملا متفاوت است بسته به مواد مورد استفاده من این مواد در اینجا در اینجا بالا MatCap مواد نامیده می شود، به عنوان آنها یک نسخه خاص از مواد. مواد استاندارد نیز دارای کیفیت بسیار جالبی هستند به آنها. شما می توانید جسم خود را به صورت فلز، مانند فلز بافت، چیزی شاید چوبی بیشتر باشد، با استفاده از شیب ها و البته مواد اولیه. یکی دیگر از مواد بسیار مفید این رنگ تخت است که فقط به شما می دهد شبح در حال حاضر چگونه این مفید است؟ خوب، اگر شما در حال کار بر روی یک شی هستید گاهی اوقات خوب است که فقط شبح موجود در دسترس باشد تا زمانی که شما باشید شروع به ساختن آن کنید، می توانید فقط روی فرم ها تمرکز کنید. بنابراین اگر من به حرکت برگردم برس اینجا و شروع به تغییرات بکنید، نگاه کنید به چقدر می توانم به سرعت تغییر دهم شخصیت یک شی و همه چیز که من تمرکز می کنم این است که، در اشکال اولیه است، بگذار ببینم شخصیتی که من می توانم پیدا کنم، زمانی که من فقط روی آن تمرکز می کنم

00:01:59  silhouette. This might work a bit  better for a character than this particular

00:02:05  model. I'm almost a little bit afraid  to see what happens when I switch back here.

00:02:08  That's all right, because this has got  a different personality now. But some

00:02:12  Materials are great for working when  you are sculpting. They reveal lot about

00:02:17  the details in the sculpture and how  it reacts to Shadowing on the ZBrush

00:02:21  canvas, and some materials are great  when you are actually ready to make an

00:02:25  illustration and you want to add  objects that have different material qualities

00:02:29  under the canvas, such as Reflected  Map. This might not the as useful for

00:02:37  sculpting but when you are working  on an illustration this is a really

00:02:40  interesting one to use. Now when I  choose the different material I'm getting a

00:02:45  preview of the material. When I  actually render the ZBrush canvas you will

00:02:51  start to see more of the  qualities the material come through.

00:02:54  Now I'm not going to get into too much  detail about Rendering right now. But

00:02:58  it's important to understand when you  are just playing with materials to every

00:03:01  once and a while go to the Rendering  menu and click on Best. And when I do that

00:03:06  you will see that the canvas starts to  render it smooths out the detail and lot

00:03:10  of the shadowing becomes more subtle.  And as I change materials let's try the

00:03:16  Gradient Map here. I still have  Best Quality chosen as my Renderer.

00:03:22  So every time I make a change it's  going to update. So it's going to render.

00:03:30  When I switch back to Preview I get a  faster interaction. But let's take a

00:03:36  quick look again this is Preview and  then when I choose Best, you can see the

00:03:41  differences. Slightly higher quality to  the shading and the shadowing. So this

00:03:46  is how you change materials and there  are a few extra special materials in

00:03:50  here. Spend a few minutes with your 3D  objects and see how they look when you

00:03:54  apply different materials  and then when you render.

00:03:57  Once you get comfortable using  materials and changing materials then you are

  ready to actually edit the materials  themselves and come up with your ow  special materials.