دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش ZBrush Color, Texture, and Materials Creating bump maps

 

خرید آموزش زیبراش


ZBrush دارای یک ماده خاص به نام BumpViewerMaterial است. این در اینجا قرار دارد در گوشه پایین سمت راست کتابخانه مواد. این مطالب مفید است هنگامی که شما می خواهید برای ایجاد یک نقشه پایه برای یک شخصیت 3D. حالا وقتی شما یک نقشه Bump ایجاد می کنید، این بافتی است که شما در 3D دیگر استفاده می کنید برنامه ای مانند مایا یا 3D Studio Max برای اضافه کردن جزئیات خوب به جزئیات شی، اما شما می توانید بافت را در اینجا به راحتی در ZBrush و سپس ایجاد کنید صادرات آن را برای استفاده. من قصد دارم به شما نشان دهم چگونه این کار را با استفاده از مدل femaleHead_v01 انجام دهید در دسترس کاربران حق بیمه. شما همچنین می توانید از یکی از مدل های تظاهرات استفاده کنید که با ZBrush می آید.بنابراین اکنون که بارگذاری شده است، می خواهم آن را روی بوم بکشم. برای تغییر دادن به T فشار دهید حالت را ویرایش کنید، F را روی آن بگذارید. من قصد دارم هندسه را گسترش دهم پالت و حرکت آن را تا سطح بالاتر، که 4 است، برای این مدل. این مدل ممکن است حدود 100، 000 چند ضلعی بر روی آن باشد. بنابراین من قصد دارم تقسیم آن را در زمان دیگری برای رسیدن به کمی بیشتر رزولوشن. حالا اگر PolyPainting را به خاطر بیاورید، اگر فقط مواد استاندارد و من را انتخاب کنم Zadd را خاموش کنید و فقط RGB را وارد کرده و به Texture بروید و Colorize را انتخاب کنید. حالا من می توانم یک رنگ انتخاب کنم و آن را بر روی سطح مدل قرار دهم. من می خواهم از BumpViewerMaterial استفاده کنم. من همین کار را انجام می دهم با این حال، وقتی که من رنگ بر روی مدل، نگاه کنید چه اتفاقی می افتد. به جای دیدن یک رنگ، من می بینم دست انداز به نظر می رسد که من Zadd هستم و من به مدل مجسمه سازی می کنم. البته، آن را کاملا به عنوان شدید نیست، اما در واقعیت اگر من روشن، بنابراین شما می توانید مشخصات را ببینید. من کمی کوچک می شوم


00:01:55  You can see this depression is not  actually reflected in the actual profile of

00:02:00  the surface. It's just something that  shows up when the light hits the surface,

00:02:04  and we are looking on it face on. Now  the purpose of a Bump Map in a 3D program

00:02:09  is to allow you to add extra detail  to a model without having to have the

00:02:14  density the model required. You don't  actually have to model that as part of

00:02:18  the geometry. It's a cheat basically  that allows you to create the impression

00:02:22  that there is more  detail than there actually is.

00:02:25  So when I'm creating a Bump Map for a  character, I like to set my Color Picker

00:02:30  to a medium value, and then I fill the  object with this medium value. So that

00:02:35  means everything above this value  lighter colors are going to look like bumps

00:02:39  coming out and darker colors are  going to look like depressions.

00:02:43  If I turn to the Basic Materials you  will see that this medium gray has been

00:02:48  applied to the whole object. If I turn  to the BumpViewerMaterial, it looks just

00:02:52  white. I want to select a darker color  here, I want to set the Stroke type to

00:02:57  Spray, and maybe a small Alpha like this.

00:03:01  Now I can turn the Zadd off, because  I'm really only painting color. I will

00:03:06  start painting on the model. It's a  very unfortunate skin problem for this

00:03:14  lady. So I'm going to bring the RGB  Intensity down, so it's not so extreme.

00:03:19  There we go. If I switch back to a  Standard Material, you will see I'm actually

00:03:26  painting color on here, but with the  BumpViewerMaterial it looks like an

00:03:30  impression on the surface.

00:03:31  Now what's interesting is I can  actually hold the Shift key which normally

00:03:35  smoothes it out and this acts like a  blur. So now I'm blurring the color on the

00:03:40  surface. If I choose Basic Material,  it's more obvious. I'm not smoothing the

00:03:46  geometry, I'm blurring the texture.

00:03:48  I switch back to BumpViewer, you can  see when I'm talking about that. If I

00:03:57  switch to a lighter color, I want to  get bumps. It looks like it's protruding

00:04:02  out. If I switch my Stroke type to  FreeHand, bring this all the way down to a

00:04:16  darker color. If we turn on Lazymouse,  I bring my Draw Size down. I can start

00:04:28  to create lines on the surface.

00:04:32  Now the quality that you are going to  see of the bumps, in other words whether

00:04:37  it's jagged or not is going to be  determined by the number of polygons you have

00:04:41  in your object. So this object right  now has about 4,000. So if I divide it

00:04:48  again it's just like PolyPainting,  the more polygons you have, the more

00:04:52  resolution you have, so the  better your details will look.

00:04:55  You take a look out here using the  Basic Material, that's what it looks like.

00:05:08  When I'm finished and I want to export  it as a texture, I can go to the Texture

00:05:11  palette and do Color To Texture.

00:05:15  Before I do this, let me set the  resolution of my texture. Right now it's set

00:05:20  to 256x256 which is pretty small. Let's  try 1024x1024, and now when I do Color

00:05:31  To Texture, it's going to convert the  color on the model to a texture and place

00:05:35  this in the Texture palette. There we  can see it's actually a color texture,

00:05:40  and it's 1024x1024.

00:05:42  I can export this PSD, bitmap or TIFF  format and then bring that into my other

  3D program and apply to the model and  the Bump Channel and when I render the

  model it will appear as a bump on the surface.