آموزش ساخت کوه صخره دره زیبراش
اگر می خواهید از یک عکس استفاده کنید تا رنگ ها را به یک مدل تبدیل کنید، شما می تواند این کار را با استفاده از Plugin Master Projection انجام دهد. من قصد دارم تا زنم را بگیرم نسخه مدل سر را روی بوم قرار دهید و به حالت Edit بروید و F را فشار دهید مرکز و اجازه دهید افزایش، سطح هندسه. در حال حاضر Projection Master یک پلاگین است این در حالی است که بخشی از Zbrush بوده است. در نسخه های قدیمیتر Zbrush آن را برای اعمال رنگ به یک مدل استفاده شد و بسیاری از این قابلیت ها وجود داشته است جایگزین پلی نقاشی شده است. و هنوز بخش های زیادی از پروژه ها وجود دارد می تواند بسیار مفید باشد و یکی از آن ها عکس ها را به عنوان یک رنگ به یک مدل اعمال می کند. بنابراین من قصد دارم به MaterialMaterial اینجا را تغییر دهم. بنابراین من بیشتر از این ندارم رنگ قرمز از مواد موی سرخ. هنگامی که من یکبار از Projection Master استفاده می کنم دوباره رنگ های رنگی را به طور مستقیم بر روی رأس مدل قرار خواهم داد. بنابراین چرخهای بیشتری که من در مدل خود دارم، بهتر است که بافت نگاه کند. در حال حاضر من در واقع این مدل را یک بار دیگر تقسیم می کنم تا این پنج سطح را داشته باشد از زیربخش من قصد دارم به یک بافت وارد شوم و این بافت در حال رفتن است بافت سنگ بدون درز که من ایجاد کردم. این یک بافت بدون درز است که من هستم با استفاده از یک عکس در Zbrush ایجاد شده است. حالا شما می توانید ببینید که آن را به عنوان یک بافت به مدل در حال حاضر استفاده می شود، اما ما می توانید ببینید که UV Seam درست است اینجا. این چیزی نیست که ما میخواهیم، ما میخواهیم چیزی داشته باشیم که وقتی ما هستیم - بافت کمی کمی عمیق تر قرار می دهیم. اکنون که من آن لود شده من قصد دارم به نوبه خود بافت، اما هنوز هم در دسترس است شما می توانید این را در Textures کاربر مشاهده کنید. قبل از اینکه من Projection Master را شروع کنم باید یک بافت خالی ایجاد کنم که می توانم از مدل خود استفاده کنم و Projection Master تمامی تغییرات را که انجام می دهم و به آن بافت منتقل می کنم. بنابراین من قصد دارم به پالت بافت بروید، بافت من را تنظیم کنید تا من 2048x2048 را انتخاب کنم، جدید را انتخاب کنم، آن را برای ایجاد یک بافت سفید در اینجا در پالت بافت، و در حال حاضر می توانم شروع به کار پروژکتیو است.
00:02:03 and to do that I just click on this button right up here and it starts the
00:02:06 plugin and I get this little window right here.
00:02:09 So what Projection Master is going to do is its going to drop my model to the
00:02:13 canvas temporally. So its going to freeze it in space so I can no longer rotate
00:02:17 it around and while its frozen I can make changes to the model and when I'm
00:02:22 finished it will pick up the model again and apply those changes to the model.
00:02:26 You can actually apply colors, shading, material or you can even use the
00:02:32 brushes to change the surface of the model.
00:02:34 However most of the times you are probably just going to use the Sculpting
00:02:38 brushes in Zbrush to make changes to the model. So for right now I'm just going
00:02:43 to choose Color. I want to have Fade so that as it wraps around the surface it
00:02:47 fades out a little bit. I could choose Double Sided if I want the texture to
00:02:51 repeat on the other side, it gives a little preview when you click on that but
00:02:55 I'm going to use Single Sided for now. So these settings are just fine. So I'm
00:02:59 just going to choose Drop Now.
00:03:01 It doesn't look that much different to start off with but you can see I have
00:03:07 all my 2.5D brushes are now available to paint directly on the model and I'm
00:03:13 going to choose the Directional brush. This won't work for our textures. So
00:03:19 right now I have the default texture that's applied to that brush I'm going to
00:03:22 switch to my Seamless Stone Texture and I'm going to change the Draw style to
00:03:28 DragRect and finally I'm going to turn Rgb Intensity all the way up so the full
00:03:34 texture is applied to the model and now when I drag on here I can see my Stone
00:03:39 texture is being applied and as I'm dragging using the directional brush I can
00:03:45 actually change the direction here.
00:03:47 So I'm going to focus on just applying to the front. So the paint brush is
00:03:55 applying this color just as if a projector were shining the projection right on
00:04:00 it. As it wraps around the surface it's going to fade out a little bit. So I
00:04:04 have to make sure that I concentrate on just those parts that face the front of
00:04:07 the canvas. If I had a photograph of a woman I could also apply that to this
00:04:20 face as well if I wanted to start off with the photograph of the skin texture
00:04:25 but this is going to be statue. So I'm using stone instead.
00:04:28 Well I'm satisfied. I can click on the Projection Master button again and it
00:04:35 allows me if I want to pick it up now. So I want to do that, it will convert my
00:04:38 changes to the texture and you will see that here in the Texture palette. You
00:04:42 can see those colors little bit applied to the texture. As I rotate the model
00:04:46 you can see how it fades out on the side.
00:04:48 Let me go to the side view here and start our Projection Master again. Maybe
00:04:55 this time I will turn on Double Sided so I could do both sides of the face at
00:04:58 the same time, then I'm going to choose Drop Now and then once again start
00:05:05 painting that stone color on all the parts of object that face the camera. If I
00:05:13 wanted to get in there and do some detailing I could switch to something like
00:05:19 this Simple brush, take the draw size down and to start paint colors, let's
00:05:25 turn Zadd off here and I could paint color on the model if I wanted do, like
00:05:32 some kind of crack or something like that.
00:05:34 I'm going to switch back to the Directional brush here and maybe lower the
00:05:45 intensity and drag little bit more on the stone texture over what I just
00:05:50 painted here just to make it look little bit more like it belongs there and
00:05:53 then when I'm happy, I will just press Projection Master and pick it up after
00:05:59 few second. There we have it, and you notice it's on both sides.
00:06:03 I can export this is a texture or if I wanted to, I could actually convert this
00:06:08 to colors on the model and then continue Poly Painting. So I go to the Tool
00:06:13 palette, choose Texture, I'm going to turn on RGB, turn off Zadd and I do
00:06:19 Texture to Color and there we go. This is actually now a color that's painted
00:06:23 on the model. So I started off with a photograph there and now I can go with my
00:06:29 brush and continue to Poly Paint.