دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش ویدئویی زیبراش ZBrush Color, Texture, and Materials Painting with photos


آموزش ساخت کوه صخره دره زیبراش


خرید آموزش زیبراش


اگر می خواهید از یک عکس استفاده کنید تا رنگ ها را به یک مدل تبدیل کنید، شما می تواند این کار را با استفاده از Plugin Master Projection انجام دهد. من قصد دارم تا زنم را بگیرم نسخه مدل سر را روی بوم قرار دهید و به حالت Edit بروید و F را فشار دهید مرکز و اجازه دهید افزایش، سطح هندسه. در حال حاضر Projection Master یک پلاگین است این در حالی است که بخشی از Zbrush بوده است. در نسخه های قدیمیتر Zbrush آن را برای اعمال رنگ به یک مدل استفاده شد و بسیاری از این قابلیت ها وجود داشته است جایگزین پلی نقاشی شده است. و هنوز بخش های زیادی از پروژه ها وجود دارد می تواند بسیار مفید باشد و یکی از آن ها عکس ها را به عنوان یک رنگ به یک مدل اعمال می کند. بنابراین من قصد دارم به MaterialMaterial اینجا را تغییر دهم. بنابراین من بیشتر از این ندارم رنگ قرمز از مواد موی سرخ. هنگامی که من یکبار از Projection Master استفاده می کنم دوباره رنگ های رنگی را به طور مستقیم بر روی رأس مدل قرار خواهم داد. بنابراین چرخهای بیشتری که من در مدل خود دارم، بهتر است که بافت نگاه کند. در حال حاضر من در واقع این مدل را یک بار دیگر تقسیم می کنم تا این پنج سطح را داشته باشد از زیربخش من قصد دارم به یک بافت وارد شوم و این بافت در حال رفتن است بافت سنگ بدون درز که من ایجاد کردم. این یک بافت بدون درز است که من هستم با استفاده از یک عکس در Zbrush ایجاد شده است. حالا شما می توانید ببینید که آن را به عنوان یک بافت به مدل در حال حاضر استفاده می شود، اما ما می توانید ببینید که UV Seam درست است اینجا. این چیزی نیست که ما میخواهیم، ​​ما میخواهیم چیزی داشته باشیم که وقتی ما هستیم - بافت کمی کمی عمیق تر قرار می دهیم. اکنون که من آن لود شده من قصد دارم به نوبه خود بافت، اما هنوز هم در دسترس است شما می توانید این را در Textures کاربر مشاهده کنید. قبل از اینکه من Projection Master را شروع کنم باید یک بافت خالی ایجاد کنم که می توانم از مدل خود استفاده کنم و Projection Master تمامی تغییرات را که انجام می دهم و به آن بافت منتقل می کنم. بنابراین من قصد دارم به پالت بافت بروید، بافت من را تنظیم کنید تا من 2048x2048 را انتخاب کنم، جدید را انتخاب کنم، آن را برای ایجاد یک بافت سفید در اینجا در پالت بافت، و در حال حاضر می توانم شروع به کار پروژکتیو است.


00:02:03  and to do that I just click on this  button right up here and it starts the

00:02:06  plugin and I get this little window right here.

00:02:09  So what Projection Master is going to  do is its going to drop my model to the

00:02:13  canvas temporally. So its going to  freeze it in space so I can no longer rotate

00:02:17  it around and while its frozen I can  make changes to the model and when I'm

00:02:22  finished it will pick up the model  again and apply those changes to the model.

00:02:26  You can actually apply colors,  shading, material or you can even use the

00:02:32  brushes to change the surface of the model.

00:02:34  However most of the times you are  probably just going to use the Sculpting

00:02:38  brushes in Zbrush to make changes to  the model. So for right now I'm just going

00:02:43  to choose Color. I want to have Fade so  that as it wraps around the surface it

00:02:47  fades out a little bit. I could choose  Double Sided if I want the texture to

00:02:51  repeat on the other side, it gives a  little preview when you click on that but

00:02:55  I'm going to use Single Sided for now.  So these settings are just fine. So I'm

00:02:59  just going to choose Drop Now.

00:03:01  It doesn't look that much different to  start off with but you can see I have

00:03:07  all my 2.5D brushes are now available  to paint directly on the model and I'm

00:03:13  going to choose the Directional brush.  This won't work for our textures. So

00:03:19  right now I have the default texture  that's applied to that brush I'm going to

00:03:22  switch to my Seamless Stone Texture  and I'm going to change the Draw style to

00:03:28  DragRect and finally I'm going to turn  Rgb Intensity all the way up so the full

00:03:34  texture is applied to the model and now  when I drag on here I can see my Stone

00:03:39  texture is being applied and as I'm  dragging using the directional brush I can

00:03:45  actually change the direction here.

00:03:47  So I'm going to focus on just  applying to the front. So the paint brush is

00:03:55  applying this color just as if a  projector were shining the projection right on

00:04:00  it. As it wraps around the surface  it's going to fade out a little bit. So I

00:04:04  have to make sure that I concentrate on  just those parts that face the front of

00:04:07  the canvas. If I had a photograph of a  woman I could also apply that to this

00:04:20  face as well if I wanted to start off  with the photograph of the skin texture

00:04:25  but this is going to be statue.  So I'm using stone instead.

00:04:28  Well I'm satisfied. I can click on the  Projection Master button again and it

00:04:35  allows me if I want to pick it up now.  So I want to do that, it will convert my

00:04:38  changes to the texture and you will  see that here in the Texture palette. You

00:04:42  can see those colors little bit  applied to the texture. As I rotate the model

00:04:46  you can see how it fades out on the side.

00:04:48  Let me go to the side view here and  start our Projection Master again. Maybe

00:04:55  this time I will turn on Double Sided  so I could do both sides of the face at

00:04:58  the same time, then I'm going to  choose Drop Now and then once again start

00:05:05  painting that stone color on all the  parts of object that face the camera. If I

00:05:13  wanted to get in there and do some  detailing I could switch to something like

00:05:19  this Simple brush, take the draw size  down and to start paint colors, let's

00:05:25  turn Zadd off here and I could paint  color on the model if I wanted do, like

00:05:32  some kind of crack or something like that.

00:05:34  I'm going to switch back to the  Directional brush here and maybe lower the

00:05:45  intensity and drag little bit more  on the stone texture over what I just

00:05:50  painted here just to make it look  little bit more like it belongs there and

00:05:53  then when I'm happy, I will just press  Projection Master and pick it up after

00:05:59  few second. There we have it,  and you notice it's on both sides.

00:06:03  I can export this is a texture or if I  wanted to, I could actually convert this

00:06:08  to colors on the model and then  continue Poly Painting. So I go to the Tool

00:06:13  palette, choose Texture, I'm going  to turn on RGB, turn off Zadd and I do

00:06:19  Texture to Color and there we go. This  is actually now a color that's painted

00:06:23  on the model. So I started off with a  photograph there and now I can go with my

00:06:29  brush and continue to Poly Paint.