هنگامی که شما می خواهید شروع به ایجاد تصاویر در ZBrush، به طور خاص 2.5D
00:00:05 تصاویر، شما قصد استفاده از 2.5D برس واقع در اینجا در پایین
00:00:13 قسمت کتابخانه براش خوب، منظور شما چیست؟ این یک راه برای گفتن نیست
00:00:19 کاملا 2D، نه کاملا 3D، چیزی در میان است. این کمی ساده تر است
00:00:23 درک زمانی که ما برخی از سکته مغزی بر روی بوم است. بنابراین من قصد دارم فقط انتخاب کنم
00:00:27 به طور منظم رنگ برس و من قصد دارم مواد من را به فقط مجموعه
00:00:31 BasicMaterial، اندازه قرعه کشی من پایین تر و شروع به نقاشی روی بوم من کردم.
00:00:38 و همانطور که در سکته های موجود رنگ می کنم، خواهید دید که همپوشانی وجود دارد
00:00:44 سکته مغزی شروع به بیرون انداختن کمی، این کمی برجسته اینجا و این
00:00:49 سایه کوچکی نشان می دهد که سکته در واقع ضخامت دارد. حالا اگر شما
00:00:53 تا به حال یک ون گوگ را شخصا دیده، یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد او است
00:00:58 نقاشی ها این است که روغن بر روی بوم وجود دارد که تقریبا همین است
00:01:01 سه بعدی، آن را مانند یک مجسمه است و آن را در واقع از شما و اسکله
00:01:05 شما می توانید نوعی از این را به همان شیوه فکر کنید. من در حال ساختن سکته مغزی هستم
00:01:09 بوم و اگر من به پالت نور بروید و روشنایی من را تغییر دهید، می توانید ببینید
00:01:14 که سکته مغزی واقعا به روز رسانی و روشنایی تغییر، این برجسته است
00:01:20 در واقع موقعیت را تغییر دهید.
00:01:25 بیایید یک نگاه سریع به بعضی از کنترل های اولیه برای Strokes 2.5D انجام دهیم. خب من
00:01:30 می توانید رنگ را فقط با انتخاب رنگ های مختلف در پالت رنگ تغییر دهید. من
00:01:39 می تواند از اضافه کردن به کم کردن تعویض تغییر کند بنابراین این ساختمان است. این اراده
00:01:43 در واقع به نقطه ای که من می توانم سکته مغزی را پاک کنم.
00:01:52 من همچنین می توانم رنگ Color Material یا Material و Color را انتخاب کنم. RGB است
00:01:59 راه ZBrush از گفتن رنگ. بنابراین اگر من فقط رنگ را انتخاب کرده و Zadd را به تو برگردانم
00:02:06 می بینم وقتی که من روی قسمت های خالی نقاشی می کنم همان مواد براق را دریافت نمی کنم
00:02:12 کیفیت. هنوز 2.5D است، اما این به آن معنی نیست زیرا هیچ برجسته ای وجود ندارد
00:02:18 to indicate that. If I choose Material then I just paint the material and it
00:02:23 does not paint color at all. You get something that looks transparent which is
00:02:30 kind of cool and if I choose Mrgb then I'm painting both color and material.
00:02:34 The ZIntensity, you can think of it as controlling the thickness of the paint.
00:02:40 It's reflecting more of the Zdepth and then the Rgb Intensity, in this case,
00:02:46 it's almost like an opacity slider. Less Rgb means, the stroke is more
00:02:50 transparent, less of the color information is being used with the stroke and
00:02:55 then the Draw Size, of course, is the size of the brush stroke. Take a quick
00:02:59 look at some of these other brushes here.
00:03:01 I have this Sphere Brush which paints like a series of spheres on top of the
00:03:07 other strokes. As I build it up here it's going to increase the Draw Size,
00:03:15 there we go. Now I can see what's going on, I get more spheres.
00:03:20 What's very interesting is the 3D quality of these strokes is made apparent
00:03:28 when you actually start to move them on the canvas. I can actually see that it
00:03:35 is casting shadows on the other strokes and I can rotate this stroke around and scale it.
00:03:43 When I switch to another brush, it will drop the last stroke to the canvas so I
00:03:48 can no longer move the stroke now, it's frozen in space there but I can still
00:03:52 draw on top of it using the other brush strokes. So let's go to the Paint
00:03:57 Brush, change the color, make this a bit more obvious and now I can still paint
00:04:04 of top of it and it still looks like its 3D.
00:04:06 The best way to get used to working with these brushes is just to start playing
00:04:14 with them. The two main categories of brush types you have are those brushes
00:04:17 which actually add pixels to the canvas and these brush strokes that actually
00:04:27 modify pixels that have already been painted on the canvas. So if I take Smudge
00:04:31 tool, I can start smudging this around and smearing it. It will blend the color
00:04:37 as well the depth information. Some of the other fun ones are like the
00:04:40 SnakeHook which allows me to drag this out and make something that looks
00:04:47 interesting to say the least.
00:04:51 Once again, some of these are addictive so be careful, what you want to do
00:04:55 really is just go in here and start making a mess on the canvas, play with
00:04:59 these tools and see how they interact with each other. That's the best way to
00:05:03 find out which ones are your favorite and which are the ones that you are going
00:05:06 to use every once in a while just to add that little extra something to your
00:05:09 illustration.