دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش زیبراش Illustrating with ZBrush 2.5D tools



آموزش مدلسازی پیچیده زیبراش ZBrush

خرید آموزش زیبراش





هنگامی که شما می خواهید شروع به ایجاد تصاویر در ZBrush، به طور خاص 2.5D

00:00:05 تصاویر، شما قصد استفاده از 2.5D برس واقع در اینجا در پایین

00:00:13 قسمت کتابخانه براش خوب، منظور شما چیست؟ این یک راه برای گفتن نیست

00:00:19 کاملا 2D، نه کاملا 3D، چیزی در میان است. این کمی ساده تر است

00:00:23 درک زمانی که ما برخی از سکته مغزی بر روی بوم است. بنابراین من قصد دارم فقط انتخاب کنم

00:00:27 به طور منظم رنگ برس و من قصد دارم مواد من را به فقط مجموعه

00:00:31 BasicMaterial، اندازه قرعه کشی من پایین تر و شروع به نقاشی روی بوم من کردم.

00:00:38 و همانطور که در سکته های موجود رنگ می کنم، خواهید دید که همپوشانی وجود دارد

00:00:44 سکته مغزی شروع به بیرون انداختن کمی، این کمی برجسته اینجا و این

00:00:49 سایه کوچکی نشان می دهد که سکته در واقع ضخامت دارد. حالا اگر شما

00:00:53 تا به حال یک ون گوگ را شخصا دیده، یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد او است

00:00:58 نقاشی ها این است که روغن بر روی بوم وجود دارد که تقریبا همین است

00:01:01 سه بعدی، آن را مانند یک مجسمه است و آن را در واقع از شما و اسکله

00:01:05 شما می توانید نوعی از این را به همان شیوه فکر کنید. من در حال ساختن سکته مغزی هستم

00:01:09 بوم و اگر من به پالت نور بروید و روشنایی من را تغییر دهید، می توانید ببینید

00:01:14 که سکته مغزی واقعا به روز رسانی و روشنایی تغییر، این برجسته است

00:01:20 در واقع موقعیت را تغییر دهید.

00:01:25 بیایید یک نگاه سریع به بعضی از کنترل های اولیه برای Strokes 2.5D انجام دهیم. خب من

00:01:30 می توانید رنگ را فقط با انتخاب رنگ های مختلف در پالت رنگ تغییر دهید. من

00:01:39 می تواند از اضافه کردن به کم کردن تعویض تغییر کند بنابراین این ساختمان است. این اراده

00:01:43 در واقع به نقطه ای که من می توانم سکته مغزی را پاک کنم.

00:01:52 من همچنین می توانم رنگ Color Material یا Material و Color را انتخاب کنم. RGB است

00:01:59 راه ZBrush از گفتن رنگ. بنابراین اگر من فقط رنگ را انتخاب کرده و Zadd را به تو برگردانم

00:02:06 می بینم وقتی که من روی قسمت های خالی نقاشی می کنم همان مواد براق را دریافت نمی کنم

00:02:12 کیفیت. هنوز 2.5D است، اما این به آن معنی نیست زیرا هیچ برجسته ای وجود ندارد

00:02:18  to indicate that. If I choose Material  then I just paint the material and it

00:02:23  does not paint color at all. You get  something that looks transparent which is

00:02:30  kind of cool and if I choose Mrgb then  I'm painting both color and material.

00:02:34  The ZIntensity, you can think of it as  controlling the thickness of the paint.

00:02:40  It's reflecting more of the Zdepth and  then the Rgb Intensity, in this case,

00:02:46  it's almost like an opacity slider.  Less Rgb means, the stroke is more

00:02:50  transparent, less of the color  information is being used with the stroke and

00:02:55  then the Draw Size, of course, is the  size of the brush stroke. Take a quick

00:02:59  look at some of these other brushes here.

00:03:01  I have this Sphere Brush which paints  like a series of spheres on top of the

00:03:07  other strokes. As I build it up here  it's going to increase the Draw Size,

00:03:15  there we go. Now I can see  what's going on, I get more spheres.

00:03:20  What's very interesting is the 3D  quality of these strokes is made apparent

00:03:28  when you actually start to move them on  the canvas. I can actually see that it

00:03:35  is casting shadows on the other strokes  and I can rotate this stroke around and scale it.

00:03:43  When I switch to another brush, it will  drop the last stroke to the canvas so I

00:03:48  can no longer move the stroke now,  it's frozen in space there but I can still

00:03:52  draw on top of it using the other  brush strokes. So let's go to the Paint

00:03:57  Brush, change the color, make this a  bit more obvious and now I can still paint

00:04:04  of top of it and it still looks like its 3D.

00:04:06  The best way to get used to working  with these brushes is just to start playing

00:04:14  with them. The two main categories of  brush types you have are those brushes

00:04:17  which actually add pixels to the  canvas and these brush strokes that actually

00:04:27  modify pixels that have already been  painted on the canvas. So if I take Smudge

00:04:31  tool, I can start smudging this around  and smearing it. It will blend the color

00:04:37  as well the depth information. Some  of the other fun ones are like the

00:04:40  SnakeHook which allows me to drag  this out and make something that looks

00:04:47  interesting to say the least.

00:04:51  Once again, some of these are  addictive so be careful, what you want to do

00:04:55  really is just go in here and start  making a mess on the canvas, play with

00:04:59  these tools and see how they interact  with each other. That's the best way to

00:05:03  find out which ones are your favorite  and which are the ones that you are going

00:05:06  to use every once in a while just to  add that little extra something to your

00:05:09  illustration.