حالا ما در نقاشی که در آن من تصمیم گرفته ام که می خواهم اضافه کنم، هستم
برخی از جزئیات به ارتش ربات من. چطور میتونید این کار رو انجام بدین؟
خوب، آنچه شما می توانید انجام دهید این است که شما واقعا می توانید برخی از ابزار 3D را در اینجا استفاده کنید
embellishments. اکنون سند که باز کرده ام، robot_army_v01.ZBR نام دارد.
من آن را به بوم لود می شود. من می خواهم انجام دهم، من می خواهم از آن استفاده کنم
ابزار Sphereinder3D برای اضافه کردن چند پیچ و مهره، اما من همچنین می خواهم از آن به عنوان یک راه استفاده کنید
برخی از سوراخ ها را به سطح روبات ها برای جزئیات بیشتر رعایت کنید.
بنابراین ما این کار را انجام می دهیم که ابزار را در Z Z، Z Sub یا Z Cut استفاده کنید
حالت وقتی که من در Z اضافه حالت، و من بر روی ربات قرعه کشی، ما ابزار کره را می بینیم
در واقع به سطح اضافه شده است، فقط لغو را کلیک کنید تا از شر آن خلاص شوید. بنابراین
من به سطوح روبات ها در اینجا اضافه می کنم.
00:00:58 هر زمانی که من یک پیچ جدید می کشم، پیچ قبلی به بوم افتاده است
00:01:05 آن را به پیکسل تبدیل شده است. بنابراین اکنون بخشی از بوم است، اما تا زمانی که من
00:01:10 قرعه کشی یکی دیگر از، من هنوز هم فرصتی برای جایگزینی آخرین یکی که
00:01:16 من کشیدم بنابراین به عبارت دیگر، اگر من دوست ندارم کجا بود، من می توانم بر روی کلیک کنید
00:01:18 حرکت دکمه، و آن را فعال ژیروسکوپ ترانسفورماتور، و سپس من می توانم آن را استفاده کنید
00:01:23 مقیاس موقعیت یا چرخش این پیچ.
00:01:29 بازگشت به حالت قرعه کشی، من می توانم برخی از پیچ و مهره های دیگر را قرقره. وقتی این پیچ ها را می کشم
00:01:34 آنها به طور خودکار عمود بر سطح ربات می آیند. پس اگر من
تصمیم می گیرم که میخواهم سوراخ را به زره های ربات یا هر پیکسل برسانم
00:01:46 on the canvas, I have two ways the do this. I can use Z Sub, or Z Subtract, and
00:01:52 Z Cut.
00:01:53 Now the difference between these two modes, is a little bit subtle. If I'm in Z
00:01:57 Sub and I draw a Sphereinder, a special type of cylinder, you can see that I'm
00:02:02 cutting a hole into the robot. I'm going to rotate this hole that I have cut in
00:02:09 there, and you can see the edge of the Sphereinder. Let's move it up a little
00:02:15 bit, there we go, and rotate, so you can see that bottom edge there.
00:02:20 So when I'm using Z Cut, it's like I'm projecting from the front of the canvas
00:02:24 into the robot to gouge out that hole. If I switch to Z Cut, as oppose to Z Sub,
00:02:32 you can see the difference there. It's a little bit subtle. So let's rotate a
00:02:36 little bit more, and when we position this deeper, let's scale it out a bit.
00:02:45 Let's switch between the two, that's a little bit more obvious, and I have got
00:02:52 a second, always zoom in on the canvas to get a closer look.
00:02:57 So Z Sub is projecting that hole from my point of view, and gouging into the
00:03:02 surface. Z Cut is more like a 3D hole; it's like the Sphereinder tool, is a
00:03:07 drill, that's drilling into the surfaces. Now when you might want to use one as
00:03:12 opposed to the other, it depends on what you are trying to create, what kind of
00:03:16 detailing. Let's rotate this guy a little bit more. Maybe he has got canon
00:03:21 balls shot at him. You can switch between these two, see how that might be useful.
00:03:30 If I wanted to create a detail like, he has just got this open area in here
00:03:39 that you can see into, Z Subtract might be better than Z Cut, but if I wanted
00:03:43 to have like a hole, like so he has just has been drilled down, like some kind
00:03:47 of advanced laser weapon technology coming for the satellite, it's possible I'm
00:03:53 thinking about this too much, but you get the basic idea that actually cuts
00:03:57 into the surface, as opposed to gouging out, or subtracting from the surface.