هنگامی که شما تصاویر 2.5D را در ZBrush ایجاد می کنید، می توانید راهی داشته باشید
00:00:05 سازماندهی تمام پیکسل هایی که بر روی بوم نقاشی شده اند. برای انجام این،
00:00:10 شما می توانید از لایه های سند استفاده کنید. لایه های سند در اینجا در لایه یافت می شوند
00:00:16 پالت. در حال حاضر این لایه ها از لایه هایی که در پالت ابزار مشاهده می کنید بسیار متفاوت هستند.
00:00:23 اگر من یک شیء 3D را به عنوان ابزار من انتخاب کنم، خواهید دید که لایه ها به عنوان یک عنوان ظاهر می شوند
00:00:28 زیر پالت. این لایه های 3D هستند و برای سازماندهی جزئیات استفاده می شوند
00:00:33 در حالی که شما مجسمه سازی آنها یک حیوان کاملا متفاوت از آن هستند
00:00:37 لایه های سند. این کمی گیج کننده است زیرا آنها یکسان هستند
00:00:40 اما اگر به یاد داشته باشید به این موارد به عنوان لایه های سند مراجعه کنید و به این موارد مراجعه کنید
00:00:46 لایه های 3D، که می تواند به شما کمک کند آنها را در ذهن خود جدا کنید، همانطور که در حال کار هستید.
00:00:50 بنابراین، بگذارید پالت لایه را انتخاب کنیم و می خواهم روی سوئیچ کلیک کرده و آن را بگذارم
00:00:54 بیش از در سینی. به طور پیش فرض، در حال حاضر تنها یک لایه ایجاد شده در آن وجود دارد
00:00:58 بوم همیشه حداقل یکی وجود دارد. بنابراین من قصد دارم به پالت ابزار بروم
00:01:02 و من قصد دارم Ring3D را انتخاب کنید. بنابراین من Ring3D اینجا دارم در اینجا انتخاب شده است.
00:01:09 بیایید بر روی بوم بکشیم من به چرخش تغییر می دهم و می توانید ببینید که می توانم
00:01:14 اکنون این دور را در سه بعد چرخانده است. اما همانطور که می دانید اگر من انتخاب کنم
00:01:18 یکی دیگر از ابزار یا قلم مو، من این هشدار را دریافت می کنم و این به من می گوید که یک بار من
00:01:25 به ابزار مختلف بروید، این حلقه به بوم افتاده و آن
00:01:29 به پیکسل تبدیل می شود بنابراین من دیگر نمی توانم آن را با استفاده از این Transform Gyro چرخان کنم.
00:01:34 بنابراین یک راه برای جلوگیری از این است که استفاده از لایه ها. لایه ها به شما اجازه می دهد تا کار کنید
00:01:38 در اطراف پیکسل هایی که قبلا به بوم افتاده اند. بنابراین من قصد دارم
00:01:42 سوئیچ و من واقعا می خواهم یک لایه جدید ایجاد کنم. وقتی یک لایه جدید ایجاد میکنم،
00:01:48 همیشه در بالای لایه انتخاب شده ایجاد شده است. ما به آن
00:01:52 کمی بیشتر در یک لحظه، اما من می خواهم یک شی دیگر را به صحنه اضافه کنم.
00:01:57 پس بگذارید یک شی قرمز خوب داشته باشیم که دارای مواد مختلف است و ما انتخاب می کنیم
00:02:03 ReflectedMap. یک ابزار 3D دیگر را انتخاب کنید. ما برای کپی ساده می رویم
00:02:10 و من قصد دارم این را روی بوم بکشم و اینجاست. تغییر به حرکت و
00:02:18 move it around. Now you can see there is a preview. A very simple preview of
00:02:23 each of the objects and each layer.
00:02:24 Now document layers are similar to Photoshop layers but notice that just
00:02:28 because this one is above this layer, it's not going to obscure the object on
00:02:32 that layer, because remember they are all sharing the same 3D space. So I can
00:02:36 still move this sphere in front of or behind the ring. It doesn't matter that
00:02:42 they are on two different layers. So let's actually make the sphere intersect
00:02:47 here. You can think of layers as new ZBrush documents that have been stacked on
00:02:53 top of each other. They all share the same 3D space but they are like separate
00:02:58 documents altogether.
00:03:00 Let's add another layer. This is layer three and choose a different material.
00:03:09 Go for something fun like the JellyBean, make it green JellyBean and we will
00:03:18 choose the Sphereinder. Something nice and simple. Here is our JellyBean
00:03:24 Sphereinder. Once again, I'm going to switch to Rotate. Rotate this around,
00:03:30 maybe scale it out a little bit. Rotate some more. Not a masterwork of
00:03:38 illustration but good enough demonstration.
00:03:40 So you can see I have three different layers here and each of the objects are
00:03:44 intersecting each other. So a few tips about working in the Layers palette,
00:03:48 because it's kind of an unusual workflow. For one thing, if I switch from one
00:03:52 layer to another when I have the Transform Gyro activated or I'm in Edit mode,
00:03:57 it immediately drops this to the canvas. So right now this is still 3D
00:04:02 independent object but now when I switch to the first layer, that's now been
00:04:06 dropped. So I can no longer move that. So you wan to be careful to only switch
00:04:10 layers when you are ready to commit an object to the canvas.
00:04:14 I can't name the layers. I'm stuck with Layer 1, Layer 2 and Layer 3 and as you
00:04:19 notice, I can change the visibility of the layers by the way that I click on
00:04:24 them. So to toggle the visibility of a layer I click on it, then I select the
00:04:30 next layer and that turns it off. It's a little bit of a strange workflow but
00:04:36 if you watch carefully, you can see that when I click on this repeatedly, you
00:04:43 can see it here in the border of the layer name, it turns from dark gray to
00:04:47 light gray.
00:04:50 So when I click on it until it's light gray and then choose another layer, that
00:04:54 layer disappears. If I select it again, it turns on. If I click on it again, so
00:04:59 this is dark and then switch to another layer, the layer stays on. This takes a
00:05:05 fair amount of practice as you can imagine. So now if I click on them all until
00:05:10 we don't have a border here.
00:05:12 So it is light gray down here and I switch between layers. Only the layers that
00:05:17 are currently selected are the ones that are visible. If I click on this again,
00:05:22 so that this is dark and this is dark, they all stay visible but I'm switching
00:05:30 from one layer to another. I can change the position of the layer by clicking
00:05:34 on these buttons. Notice that the layers are always numbered the same way but
00:05:38 the positions are changing.
00:05:39 The only time that really becomes an important issue is if I want to merge two
00:05:44 layers together because when I merge using Mrg button, that's going to merge
00:05:50 this layer with the one below it. So if I decide that I want to merge the ring
00:05:56 layer with the green sphereinder layer, I need to position so maybe the ring is
00:06:02 just below the sphereinder. Choose this sphere under layer and then choose
00:06:07 Merge. That's going to give me a warning that this is not undoable.
00:06:11 Now this layer is merged together. You can quickly Duplicate a layer so you
00:06:16 have two copies of it and you can also clear a layer by pressing Clear or I
00:06:23 usually use the hot key combination Ctrl +N. So I can select this and Ctrl+N. So
00:06:29 now I have nothing in my document and finally I can use the Fill button to fill
00:06:34 a layer with the current color and material.
00:06:38 Working with layers takes a little bit of practice specially the controls in
00:06:42 the Layer palette but it's very worthwhile because you will find that's it's a
00:06:45 great way to organize the pixels on your screen and plus as you are working and
00:06:49 if you decide that you do not like something, you can clear that by deleting
00:06:53 the layer or clearing the layer without affecting any of the other objects that
00:06:58 you created on the scene.
00:06:59 You may want to check out the robot_ island_layers document and when this opens,
00:07:06 you can see in the Layer palette already. I have a number of layers and my
00:07:11 general rule is every time I add something to the canvas, I create a layer for
00:07:15 it. So I have a layer for the clouds, which I can turn on and off. I have a
00:07:21 layer for the island, for the two palm trees. The robot is actually on two
00:07:25 different layers, the shark fins as well as some of the white caps on the water.
00:07:30 Take a look at the scene, play with it, move the layers around, delete layers,
00:07:34 add new layers, add objects to the layers and just get used to working with
00:07:38 document layers. I think you will find they are extremely useful and they can
00:07:41 help you maintain your sanity while you are working on a complex 2.5
00:07:45 dimensional illustration.