دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش زیبراش Illustrating with ZBrush Applying transparency



آموزش ساخت تکسچر تایل دار تری دی مکس زیبراش

خرید آموزش زیبراش


اگر می خواهید یک تصویر را ایجاد کنید که نگاه شفاف داشته باشد

اشیاء در آن، چند راه برای انجام این کار وجود دارد. راه اول این است که

 در واقع از کشویی Rgb Intensity استفاده کنید. من قصد دارم به Sphere 3D برگردم

 ابزار، و توجه داشته باشید که به طور پیش فرض Rgb شدت به 100 تنظیم شده است. من می خواهم به تغییر

 به BasicMaterial هیچ چیز در مورد مطالبش شفاف نیست

 به طور پیش فرض این مواد مبهم است. بنابراین من قصد دارم یک کره بر روی آن بنویسم

 بوم بدون تغییر همه چیز، من قصد دارم RGB را پایین بیاورم

 شدت، و بر روی بوم بکشید. و حالا ما می بینیم، کره نیمه شفاف.

 هرچه بیشتر شدت را کاهش دهم، شفاف تر کره می شود. من میتوانم

 به پالت Draw بروید و کمی از Refraction را به این اضافه کنید

 شفافیت فقط کافیست که من روی نقاشی بکشم

 که کم Rgb شدت. شما می توانید برخی از آن Refraction را ببینید

 وجود دارد این ممکن است کمی بیشتر باشد، بیایید آن را به حدود 4 برسانیم، اینجا برویم.

 شما می توانید ببینید که نور در اطراف این مناطق، در اطراف گوشه قرار دارد. بنابراین

 این یکی از راه های ایجاد شفافیت در اشیاء شماست و شما می توانید آن را بردارید

 بوم، و در حال حاضر به پیکسل تبدیل شده است، بنابراین من می توانم این را اضافه کنم

  Another way is to use the material  transparency. So I'm going to press Ctrl+N

00:01:32  to clear the document. I'm going to  turn Rgb Intensity back to full strength.

00:01:38  In fact, I'm going to choose a  different Material all together. This is a

00:01:40  ToyPlastic material. Let's draw a  sphere, or two, or three on the canvas, and

00:01:50  to create the look of the transparency,  if I go to the Material palette and

00:01:56  increase the Transparency slider, we  don't see any difference. In fact, if I go

00:02:02  and Render, using Best Render quality,  I still don't see anything transparent.

00:02:06  In order to get the Transparency to  actually work, this works with Document

00:02:12  layers. So let me turn this back to  Preview, let's create a new layer, and now

00:02:21  I'm going to draw some spheres on this  new layer, and I'm going to increase the

00:02:30  Transparency. I don't see anything  different yet. The key is this Flattened

00:02:36  button. If I turn this off, now I get  the Transparency that I would expect.

00:02:42  It's kind of a strange workflow. If  you want to create a transparent object

00:02:45  using the controls in the Material  palette, including the Transparency Curve to

00:02:52  adjust the Transparency based on the  facing parts of the object, in other

00:02:57  words, the parts of the sphere that  face us are more transparent, than the

00:03:01  parts that are on the edge, and that's  controlled by this curve. This is the

00:03:05  center transparency, and  this is the edge transparency.

00:03:09  We will bring that up; now the edge  becomes transparent as well. And then when

00:03:13  I Render using Best quality, looks a  little bit better. That is the secret to

00:03:19  creating transparent objects when you  are working on an illustration in ZBrush.