دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

آموزش کار با آبجکت های سه بعدی زیبراش ZBrush Interface Positioning 3D objects



خرید آموزش زیبراش



هنگامی که شما با یک مجسمه سازی دیجیتال 3D در ZBrush کار میکنید، باید آن را انجام دهید

  دائما در حالی که مجسمه سازی در حال حرکت است، به طور مداوم چرخانده و تغییر مکان دهید.

 ZBrush دارای کنترل های بسیار ساده و بصری برای انجام این کار است. من قصد دارم

  شروع به ZBrush اینجا و زمانی که من راه اندازی صفحه بارگذاری شده، من یک عدد

 از اشیائی که می توانم برای آزمایش و آزمایش و یادگیری استفاده کنم.

  من قصد دارم بر روی مدل سرپناه Demo در اینجا کلیک کنم و وقتی که این کار را انجام می دهم بارگیری می شود

00:00:27 بر روی ZBrush بوم و آماده برای مجسمه سازی است. حالا برای چرخش مدل

00:00:33 در اطراف، بنابراین من می توانم دیدگاه های مختلف را ببینید، همه آنچه که من باید انجام دهم این است که در بخش خالی بکشید

00:00:38 از بوم و شما خواهید دید که من چرخش مدل، هر منطقه است که نیست

00:00:46 به طور مستقیم در مدل

00:00:47 اگر من در بالای مدل بکشم، قصد دارم در واقع تغییری در آن بکنم، بنابراین من

00:00:53 می خواهم از انجام این کار اجتناب کنم اگر من فقط تغییر مکان مدل و یا چرخش آن. اگر

00:00:57 من می خواهم مدل را در اطراف بوم حرکت دهم، من دکمه Alt را نگه دارید و در یک کشیدن بکشید

00:01:02 بخشی خالی از بوم و این تغییرات آن را. اگر می خواهم زوم کنید به طوری که

00:01:08 من می توانم یک دیدگاه نزدیک تر از بعضی از جزئیات را ببینم، آنچه که من انجام می دهم این است که Alt را نگه دارم

00:01:13 دکمه را روی بوم بکشید و سپس دکمه Alt را بگذارید.

00:01:17 و بعد از انجام این کار وقتی که من کشیدن، من بزرگنمایی می کنم و وقتی که کش می کنم، می روم.

00:01:27 بنابراین یک بار دیگر برای انجام این کار، من دکمه Alt را فشار داده و بر روی بوم کلیک کنید، اجازه دهید

00:01:32 برو از دکمه Alt و من کشیدن بالا یا پایین. اکنون این کنترل ها طراحی شده اند

00:01:39 با یک قرص دیجیتال کار می کنم و من از یک قرص Wacom استفاده می کنم. این باعث می شود آن بسیار

00:01:44 راه بصری برای کار بر روی مجسمه سازی و من به شدت توصیه می کنم که از یک استفاده کنید

00:01:50 قرص دیجیتال هنگام کار در ZBrush.

00:01:52  You can use a mouse and the controls  work the same way. But sculpting with a

00:01:57  mouse in ZBrush is a lot like sculpting  clay with mittens on. But you can do it

00:02:02  and it's possible but it's not going to  be a terribly enjoyable experience and

00:02:07  you are going to get a lot more out  of using ZBrush with the tablet. So a

00:02:10  couple of more controls that you can be  aware of. If I want to rotate to a side

00:02:16  view, I can hold the Shift key while I  drag on the canvas and then model will

00:02:21  automatically snap.

00:02:23  It actually snaps to the closest with  a graphic view, so in another words as

00:02:28  I'm rotating from a front view to a  three quarter view and hold the Shift key,

00:02:34  it automatically snaps to a side view,  and rotating back to a front view snaps

00:02:38  to the front view. Same with the top,  same with the bottom, same with this side

00:02:50  and the back.

00:02:51  It takes a little bit of practice and  there are some quirks about how ZBrush

00:02:55  works when you are rotating. Sometimes  you will notice that the model starts to

00:02:59  flicker around like that or flip,  that happens on pretty much every machine

00:03:03  with ZBrush. A couple of other controls  that are useful, if I press the F key I

00:03:10  automatically center the model on the  canvas. It's kind of like going to home

00:03:14  base, it's very useful when you have  been zoomed in for a while and you want to

00:03:18  quickly view your sculpture from afar.

00:03:21  Another useful button is the Local  button. Now, when I have the Local button

00:03:25  off and I rotate, ZBrush uses a  default pivot point for the model. If I turn

00:03:31  Local on, the pivot point now becomes  the most recently edited part of the

00:03:36  model. So if I touch on the shoulder  here with my brush and then rotate with a

00:03:43  Local button on now the shoulder  becomes the pivot point for the model.

00:03:47  If I touch on the end of his nose, now  his nose is the pivot point. The tip of

00:03:52  the ear, same thing. And this is very  useful when you are working on detailing

00:03:58  the model because it keeps you centered  always on the part that you are working

00:04:01  on. When I sculpt in ZBrush one of the  first things that I do, is I turn the

00:04:06  Local button on, so that makes  sculpting much easier and I'm always focused on

00:04:11  where I'm most concerned.

00:04:13  Manipulating a 3D sculpture using these  controls quickly becomes second nature

00:04:17  but it does require a little bit of  practice at first. They work very well with

00:04:21  a digital tablet. If you have buttons  on your tablet, it's a good idea to map

00:04:26  them to the Shift and Alt keys so that  you can work with just the tablet and

00:04:31  not have to constantly reach for the keyboard.