هنگامی که شما با یک مجسمه سازی دیجیتال 3D در ZBrush کار میکنید، باید آن را انجام دهید
دائما در حالی که مجسمه سازی در حال حرکت است، به طور مداوم چرخانده و تغییر مکان دهید.
ZBrush دارای کنترل های بسیار ساده و بصری برای انجام این کار است. من قصد دارم
شروع به ZBrush اینجا و زمانی که من راه اندازی صفحه بارگذاری شده، من یک عدد
از اشیائی که می توانم برای آزمایش و آزمایش و یادگیری استفاده کنم.
من قصد دارم بر روی مدل سرپناه Demo در اینجا کلیک کنم و وقتی که این کار را انجام می دهم بارگیری می شود
00:00:27 بر روی ZBrush بوم و آماده برای مجسمه سازی است. حالا برای چرخش مدل
00:00:33 در اطراف، بنابراین من می توانم دیدگاه های مختلف را ببینید، همه آنچه که من باید انجام دهم این است که در بخش خالی بکشید
00:00:38 از بوم و شما خواهید دید که من چرخش مدل، هر منطقه است که نیست
00:00:46 به طور مستقیم در مدل
00:00:47 اگر من در بالای مدل بکشم، قصد دارم در واقع تغییری در آن بکنم، بنابراین من
00:00:53 می خواهم از انجام این کار اجتناب کنم اگر من فقط تغییر مکان مدل و یا چرخش آن. اگر
00:00:57 من می خواهم مدل را در اطراف بوم حرکت دهم، من دکمه Alt را نگه دارید و در یک کشیدن بکشید
00:01:02 بخشی خالی از بوم و این تغییرات آن را. اگر می خواهم زوم کنید به طوری که
00:01:08 من می توانم یک دیدگاه نزدیک تر از بعضی از جزئیات را ببینم، آنچه که من انجام می دهم این است که Alt را نگه دارم
00:01:13 دکمه را روی بوم بکشید و سپس دکمه Alt را بگذارید.
00:01:17 و بعد از انجام این کار وقتی که من کشیدن، من بزرگنمایی می کنم و وقتی که کش می کنم، می روم.
00:01:27 بنابراین یک بار دیگر برای انجام این کار، من دکمه Alt را فشار داده و بر روی بوم کلیک کنید، اجازه دهید
00:01:32 برو از دکمه Alt و من کشیدن بالا یا پایین. اکنون این کنترل ها طراحی شده اند
00:01:39 با یک قرص دیجیتال کار می کنم و من از یک قرص Wacom استفاده می کنم. این باعث می شود آن بسیار
00:01:44 راه بصری برای کار بر روی مجسمه سازی و من به شدت توصیه می کنم که از یک استفاده کنید
00:01:50 قرص دیجیتال هنگام کار در ZBrush.
00:01:52 You can use a mouse and the controls work the same way. But sculpting with a
00:01:57 mouse in ZBrush is a lot like sculpting clay with mittens on. But you can do it
00:02:02 and it's possible but it's not going to be a terribly enjoyable experience and
00:02:07 you are going to get a lot more out of using ZBrush with the tablet. So a
00:02:10 couple of more controls that you can be aware of. If I want to rotate to a side
00:02:16 view, I can hold the Shift key while I drag on the canvas and then model will
00:02:21 automatically snap.
00:02:23 It actually snaps to the closest with a graphic view, so in another words as
00:02:28 I'm rotating from a front view to a three quarter view and hold the Shift key,
00:02:34 it automatically snaps to a side view, and rotating back to a front view snaps
00:02:38 to the front view. Same with the top, same with the bottom, same with this side
00:02:50 and the back.
00:02:51 It takes a little bit of practice and there are some quirks about how ZBrush
00:02:55 works when you are rotating. Sometimes you will notice that the model starts to
00:02:59 flicker around like that or flip, that happens on pretty much every machine
00:03:03 with ZBrush. A couple of other controls that are useful, if I press the F key I
00:03:10 automatically center the model on the canvas. It's kind of like going to home
00:03:14 base, it's very useful when you have been zoomed in for a while and you want to
00:03:18 quickly view your sculpture from afar.
00:03:21 Another useful button is the Local button. Now, when I have the Local button
00:03:25 off and I rotate, ZBrush uses a default pivot point for the model. If I turn
00:03:31 Local on, the pivot point now becomes the most recently edited part of the
00:03:36 model. So if I touch on the shoulder here with my brush and then rotate with a
00:03:43 Local button on now the shoulder becomes the pivot point for the model.
00:03:47 If I touch on the end of his nose, now his nose is the pivot point. The tip of
00:03:52 the ear, same thing. And this is very useful when you are working on detailing
00:03:58 the model because it keeps you centered always on the part that you are working
00:04:01 on. When I sculpt in ZBrush one of the first things that I do, is I turn the
00:04:06 Local button on, so that makes sculpting much easier and I'm always focused on
00:04:11 where I'm most concerned.
00:04:13 Manipulating a 3D sculpture using these controls quickly becomes second nature
00:04:17 but it does require a little bit of practice at first. They work very well with
00:04:21 a digital tablet. If you have buttons on your tablet, it's a good idea to map
00:04:26 them to the Shift and Alt keys so that you can work with just the tablet and
00:04:31 not have to constantly reach for the keyboard.