دانلود آموزش حرفه ای زیبراش به زبان فارسی
رندر در ZBrush اشاره به کیفیت نمایش از اشیاء در
بوم و همچنین سکته مغزی. به طور پیش فرض هنگامی که شما در ZBrush کار می کنید، شما
در حالت پیش نمایش رندر هستند. حالا معنی اون چیه؟ بیایید نگاهی به تنظیمات رندر اینجا
بنابراین من منوی رندر را گسترش دادم و می خواهم بر روی این کلید برای حرکت کلیک کنم
آن را به سینی و شما می توانید ببینید که ما پیش نمایش انتخاب شده است و این به طور پیش فرض است
حالت پیش نمایش تقریبی از مواد و همچنین برخی از سایه های پیش نمایش ساده را می دهد.
من می توانم حالت تصادفی را با کلیک بر روی این دکمه ها تغییر دهم. اگر من به تخت تغییر کنم
شما رنگی را که روی بوم اعمال می شود دریافت خواهید کرد و هیچ چیز دیگری نخواهد بود. این است
در حال حاضر من فقط رنگ سفید دارم بیایید به قرمز برسیم آیا قرمز را می بینید؟
رنگ در آنجا وجود دارد؟ بنابراین من تغییر رنگ شیء.
اگر من پالت ابزار را گسترش دهم و قصد دارم به Texture برسم، بر روی کلیک کنید
رنگ آمیزی و سپس فقط به سرعت برخی از رنگ را در اینجا رنگ می کنید و خواهید دید، من هستم
فقط دیدن رنگ جسم و هیچ چیز دیگری. من رنگ آمیزی کردن را خاموش می کنم
برای حذف آن و برگشت به اینجا سفید و تغییر رندر من از
تخت به سرعت سریع کیفیت رندر بسیار ساده است. این لزوما نشان داده نمی شود
خیلی چیزها در مورد مواد، اما این نشان می دهد متقابل نور پایه. و همانطور که
نام نشان می دهد، این حالت رندر سریع برای کار در خصوص اگر بوم شما می شود بسیار پیچیده است.
ما پیش نمایش داریم، ما بهترین ها را نیز داریم و سایه ها را دقیق تر می کنیم
تصویر بهتر از خواص مواد. تنظیمات زیادی نیز وجود دارد
00:01:38 ما می توانیم بهترین کارها را انجام دهیم. اگر میخواهم رندر را تازه کنم
00:01:43 در ZBrush، من همیشه می توانم بر روی دکمه رندر کلیک کرده و فورا آن را انجام دهید
00:01:47 بوم را مجددا رندر کنید اگر من به Preview بروید Cursor را انتخاب کرده و در اینجا بکشید
00:01:54 آن را فقط بهترین کیفیت ارائه یک منطقه در اطراف منطقه که من برداشت.
00:02:00 برخی از گزینه های دیگر، من در اینجا نرم افزار RGB اگر من می خواهم به بهبود
00:02:05 کیفیت antialiasing، کیفیت لبه ها در اینجا مانند من می توانم وجود دارد نوع وجود دارد
00:02:09 از جاذبه وجود دارد اگر نرم افزار RGB را روشن کنم، آن را در هنگام خاموش کردن آن کمک خواهم کرد
00:02:13 ارائه می دهد. SoftZ با اطلاعات عمقی هم همین کار را می کند. این فقط بهبود می یابد
00:02:19 کیفیت رندر عمق زمانی که شما در بهترین کیفیت رندر کنید.
00:02:24 هنگامی که شما در حال کار بر روی تصاویر هستید، یک راه برای بهبود antialiasing از
00:02:28 این لبه ها چون شما می توانید حتی زمانی که من نرم افزار RGB را در آن مشاهده می کنید، آن هنوز هم کمی است
00:02:31 خرابکاری به عنوان یک قاعده کلی، تصویرگران در ZBrush دو بار به آن کار می کنند
00:02:36 قطعنامه نهایی آنها و سپس نیمی از وضوح تصویر. تو می توانی آن را انجام دهی
00:02:42 با کلیک کردن روی این دکمه یا دکمه نیمه در پالت سند.
00:02:47 هنگامی که شما این کار را انجام می دهید، ZBrush به مقابله با antialiasing کمک می کند
00:02:52 لبه اشیاء 3D و انجام نیمی از این سکته مغزی. من برگشتم به واقعیت
اینجا در اینجا چند کنترل ضد لغزندگی وجود دارد که به شما امکان می دهد
improve the quality. You can adjust the quality of Preview Shadows when you are
00:03:06 in Preview mode. We also have a few overall color adjustments so that you can
00:03:13 make. Turn that on by clicking Adjust and I can change the Brightness and
00:03:20 Contrast and I even have Add a Curves, for some of these qualities.
00:03:28 Our reflectivity with certain materials is something that you will see better
00:03:32 when you are in best quality mode. So let's take a look at that really quickly.
00:03:36 I'm going to switch to the ReflectiveMap material and you can see that we have
00:03:43 a nice reflective material here and we also have a texture which is determining
00:03:48 what's being reflected. I'm actually going to go quickly to the Materials
00:03:53 palette and take a look at the Modifiers for this material.
00:03:57 So we will go to Materials and I have click on the Switch to zap it over here.
00:04:01 I have ReflectiveMap selected. I'm going to expand Modifiers and what I'm
00:04:06 concerned with this the actual image that's used for the reflectivity and to
00:04:11 find that, scroll up here. This particular material has two shader in it. This
00:04:17 one which has all the slider controls, Shader 1 which actually has the
00:04:21 reflection controls. I can change the texture by clicking on this and choosing
00:04:26 a different texture here. And then I can adjust the amount of reflection by
00:04:32 moving these two sliders and I have additional reflection controls in the
00:04:37 second shader, Shader2.
00:04:42 In addition to reflectivity, I also have Environment reflectivity, that's the
00:04:47 slider right here. So why I do have two reflection curves or sliders? Well this
00:04:52 one actually is related to the textures in the Environment section of the
00:04:59 Render palette. If I turn this to Texture, and let's say change to this, just a
00:05:06 little more obvious. I can start to actually combine different textures to make
00:05:10 different reflection qualities.
00:05:12 The Environment reflection, as you notice, has added right after the rest of
00:05:15 the object has been rendered. So it's, sort of, a post render action that's
00:05:20 applied and you can choose to reflect the objects in the scene, texture, the
00:05:25 simple color. I will just turn it off altogether. But remember when it's off
00:05:29 and you go to adjust Environment Reflection, you won't see any change because
00:05:33 Environment Reflection is turned off.
00:05:37 So that's the basics of working with render quality when you are in ZBrush.
00:05:41 With this object, it's fairly complex but it only takes a few seconds to render
00:05:46 but that doesn't mean that it's not possible to make a scene that will take 25,
00:05:50 35 minutes to render. That's certainly possible. I know I have done in enough
00:05:56 times and when you are in that situation where you render times, start to get
00:05:59 long, make sure you save the document as often as possible. That's going to
00:06:04 happen most often when you are creating complex illustration as oppose to
00:06:08 actually doing sculpture.