دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود فیلم های آموزشی معماری گرافیک و مدل و پلاگین

دانلود رایگان فیلم های آموزشی معماری سه بعدی گرافیک و انیمیشن دانلود انواع مدلهای سه بعدی ارک اینتریور ارک اکستریور ارک مدل

دانلود آموزش زیبراش Illustrating with ZBrush Tuning shadows



دانلود کتاب آموزش zbrush

خرید آموزش زیبراش



اگر می خواهید سایه ها را در هنگام کار در ZBrush به تصویر خود اضافه کنید، شما

 می توانید این کار را با استفاده از بهترین روش رندر کیفیت انجام دهید. سایه های ZBrush زیبا هستند

 دقیق آنها لزوما به نوع سایه دقیق نیستند

 از رندر پیشرفته در بسته سه بعدی مانند مایا استفاده می کنید اما وجود دارد

 تقریبا بسیار خوب و قطعا چیزی است که می توانید کار کنید با در بسیاری از تصاویر.

 من قصد دارم با سرعت ایجاد یک صحنه ای که می تواند برخی از آن را نشان دهد

 توابع سایه بنابراین بگذارید پالت ابزار را در اینجا در سینی قرار دهیم، من قصد دارم

 کمی زوم کنید. یک 3D ساده را انتخاب کنید، به چرخش بروید. حالا متوجه می شوید

 چشم انداز دشت به نظر می رسد نوع عجیب و غریب است، بنابراین من قصد دارم که آن را بهبود بخشد

رفتن به منوی رسم و کلیک روی چشم انداز. حالا چیزی دارم که دارم بیشتر شبیه یک صحنه دیدگاه واقعی است.

 سوئیچ به حرکت و رفتن به مقیاس و چرخش آن، بنابراین ما دشت تخت وجود دارد.

 فقط کمی کم می شود و می خواهم یک ماده را انتخاب کنم که به آن واکنش نشان می دهد

 روشنایی، FastShader باید خیلی خوب کار کند. اکنون یک جسم را انتخاب کنیم تا روی دشت قرار بگیریم، حلقه به خوبی کار می کند. منم همین طور

 رفتن به قرعه کشی این بر روی بوم، دشت افتاده است و تبدیل به

 پیکسل بنابراین حالا من حلقه در اینجا، بنابراین من تبدیل به چرخش. شما همچنین می توانید

 این نگاه بیشتر یا دوست دارم آن را در یک صحنه 3D با رفتن به انتخاب منو قرعه کشی

 تا چندین سایه بر روی دشت گذاشته شود. خوب، به طوری که خیلی خوب کار می کند.

  So I'm going to open up the Light  palette, click on this to put it into the

00:02:00  tray. Now to change the light direction,  I just move the light right here. If

00:02:06  you have this kind of situation where  it doesn't update the entire canvas, you

00:02:09  can quickly fix that by  switching from Fast back to Preview.

00:02:17  Let's take a look at the shadows. By  default, when you render in Best quality,

00:02:22  shadows will be enabled. So when I  switch to Best quality, I can see that there

00:02:27  is very blurry fuzzy shadow right  here at the edge of the ring based on my

00:02:33  light direction.

00:02:35  So what I'm concerned about right  now is increasing the sharpness of that

00:02:38  shadow so it's a little bit more  obvious. Now we are going to rendering a lot

00:02:42  so one of the ways I can speed up my  time while working is to just use the

00:02:46  Cursor Render Option so I just render  a small area of the canvas rather than

00:02:51  the entire thing. To do that I'm going  to click on Cursor and drag right here

00:02:55  where I know there is going to be  shadow. Of course, to do that I need to

00:03:00  switch to Preview first  and then make my selection.

00:03:03  And I will render just this area in  this square as Best render quality.

00:03:10  Whenever I want it to update I just  click on cursor and it will update that area.

00:03:14  So the Shadow controls are found in the  Light palette right here in the Shadow

00:03:20  sub-palette. Let's get rid of tool here  by clicking right there. Now we can see

00:03:24  more clearly. As you can imagine we  have shadow intensity which is really

00:03:27  self-explanatory, the overall intensity  or opacity of the shadows. To increase

00:03:32  the sharpness, I can lower the  Aperture. Let's bring that down and click on

00:03:37  Cursor, see how that looks. Now we are  getting more of a define shadow and, of

00:03:42  course, we can always put this down  here so I don't have to keep going up there.

00:03:48  And then to Length of the shadow, again  I feel that's fairly self-explanatory,

00:03:54  how long this shadow is, decrease the  Aperture even more. So we will have a

00:03:59  sharper shadow. Let's see how it looks  over here; definitely getting the shape

00:04:04  there, that 3D object. Increasing the  Rays is going to increase the quality of

00:04:09  the shadow and in some cases it will  add a little bit of length to the render time.

00:04:15  The Zmode creates more accurate at 3D  shadows. And most of the time you are

00:04:20  going to want to have this on and then  we have a few other controls like Blur

00:04:24  and Unified Shadows. The Unified  Shadow slider removes art effects in the

00:04:28  shadows and can, in some  cases, improve render time.

00:04:32  Let's try rendering a cursor thereafter  increasing the Unified Shadows Length.

00:04:38  And then if we decrease this, we  can get some interesting effects and

00:04:41  decreasing the number of Rays but  Unified shadows is set to 90. Let's see how

00:04:46  that looks. So we get some interesting  art effects there. It can create a more

00:04:50  stylistic look depending  on what we are going for.